خدا آنان که در صف فشرده در راهش می جنگند را دوست دارد
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰:۴۳
شناسه : 304816
2
فرازی از زندگی و وصیتنامه شهید خدایی؛ شهيد باباعلي خدائي در سال 1338 در يك خانواده متدين و مذهبي از روستاي وكيل كندي از توابع شهر مياندوآب چشم به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش گروه فرهنگی زرین خبر،  شهید باباعلی خدائی در سال ۱۳۳۸ در یک خانواده متدین و مذهبی از روستای وکیل کندی از توابع شهر میاندوآب چشم به جهان گشود و در دامان پدر و مادری پاک و مؤمن، دوران کودکی خویش را پشت سر گذاشت و در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

بخاطر ایمان تعهد و اخلاص، شجاعت و دلیری به سمت فرماندهی گردان شهید رجائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. ایشان در مقام خدمات بسیار ارزشمندی را به اسلام و انقلاب انجام داد و در پاکسازی منطقه میاندوآب و مهاباد از لوث وجود ضدانقلاب نقش عمده ای را ایفاء کرد. ولی همه این شجاعت ها و خدمات روح متواضع او را تغییر نداد و مثل برادری دلسوز و مهربان با رزمندگان تحت امر خویش رفتار می کرد.

شهید خدائی چنان عاشق اسلام و امام خمینی (ره) و تشنه، شهادت بود که هیچ وقت به راحتی و آرامش خویش فکر نکرد و شبانه روز در کوهها و دشتها به نبرد با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب پرداخت و عاقبت روح تشنه، شهادت این سردار مجاهد اسلام و انقلاب با نوشیدن شربت گوارای شهادت در ستیز با ضدانقلاب داخلی در کردستان آرامش یافت و در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

 در وصیتنامه شهید خدایی آمده است:

“بسم رب الشهداء و صدیقین
((ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص))

به راستی خدا آنان که در صف فشرده در راهش می جنگند دوست دارد و ماند دیواری که از سرب ریخته شده نزدیک هم قرار گرفته اند پس خداوند منان خواستارم که وحدت و یکپارچگی میان ملت و ارتش اسلام هرچه بیشتر برقرار شود و مانند اتم های فلز سرب بهم فشرده باشند.

پدر و مادر و خواهر برادر عاشقانه و آگاهانه به ندای سالار شهیدان حسین (ع) در میدان کربلا  تنها مانده بود و صدا زد “هل من ناصر ینصرنی” لبیک گفتم  انشاءالله چند لحظه ای دیگر عازم جبهه حق علیه باطل خواهم بود.

از درگاه خداوند متعال  خواستارم در ین نبرد با کفر پیروز بشویم و پس از پیروزی شهادت نصیب من شود؛، من از شماها تقاضا دارم جنازه این جانب را در قبرستان میاندواب به خاک بسپارید برایم هیچ گریه نکنید بلکه برای اسلام گریه کنید چون من بهترین آرزو که داشتم انشاءالله به او می رسد.

((خدایا بما توفیق عنایت کن که در راه تو کشته شویم))”

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.