خبرنگاران در قبال مسئولیت اجتماعی خود، تعهد داشته باشند/ برخی اخبار در فضای مجازی وارونه جلوه داده می شود
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
شناسه : 293297
8
فرماندار میاندوآب:

شیرازه محبت با بیان اینکه خبرنگاران در قبال مسئولیت اجتماعی خود، تعهد داشته باشند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی اخبار در فضای مجازی وارونه جلوه داده می شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، فرماندار میاندوآب امروز در نشست با خبرنگاران در خانه مطبوعات این شهرستان با اشاره به اهمیت شغل خبرنگاری، اظهار کرد: خبرنگاران در قبال جامعه یک مسئولیت نیز دارند و باید در قبال این مسئولیت اجتماعی خود، تعهد داشته باشند.

حسام شیرازه محبت با اشاره به اینکه خبرنگاری اصولی دارد که همواره باید در نظر گرفته شود، افزود: خبرنگاران صحت، سرعت و دقت را در اطلاع رسانی با هم مدنظر بگیرید.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که برخی اخبار در فضای مجازی وارونه جلوه داده می شود، گفت: خبرنگاران باید اطلاع رسانی دقیق جهت تنویر افکار عمومی داشته باشند.

فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه هر کس که در فضای مجازی دست به قلم شد، خبرنگار نیست،تصریح کرد: خبرنگار تعریف دارد و خبرنگاران و رسانه ها نقش مهمی در مهندسی افکار دارند.

شیرازه محبت با تاکید بر اینکه خبرنگاران به جای نشان دادن چهره منفی از میاندوآب، پتانسیل ها و فرهنگ والای شهرستان را به نمایش بگذارید، اظهار کرد: ویروس بدبینی را منتشر نکنید و توجه داشته باشید که مطرح کردن برخی مباحث در فضای مجازی بدون اینکه صحت سنجی بشود، چهره خوشایندی از شهرستان را به تصویر نمی کشد.

وی افزود: انتقاد لازمه پویایی است اما کیفیت انتقاد مهم است و به فرموده مقام معظم رهبری طوری نباشد که شنونده انتقاد بند دلش پاره بشود و بگوید دیگر همه چیز از بین رفت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ نیز در نشست گفت: خانه مطبوعات محلی برای قدرت نمایی و‌ پیگیری حق و‌ حقوق اصحاب رسانه راه‌اندازی شده و در وهله اول حفظ اتحاد و همدلی باید مبنای اصلی فعالیت‌های این خانه باشد.

محمود نیک‌مرام افزود: برای راه‌اندازی این خانه بیش از ۲ سال پیگیری شده و در اوایل نمایندگی جنوب آذربایجان‌غربی به میاندوآب‌ اختصاص یافته بود ولی به دلایلی از جمله نبود مکان به نمایندگی میاندوآب‌ و شاهین دژ تقلیل یافت.

وی با بیان اینکه از این پس مبنای ارزش گذاری رسانه‌ها به واسطه ارزیابی‌های صورت گرفته توسط خانه مطبوعات خواهد بود، گفت: باید خبرنگاران خودشان در این راه به یکدیگر کمک کنند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی در این راه از لحظه‌ای تلاش و پیگیری دریغ نخواهد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ از فرماندار این شهرستان به جهت انتخاب این محل برای برگزاری نشست صمیمی با خبرنگاران و ایجاد زمینه برای حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری نشست‌های خبری قدردانی کرد.

سرپرست نمایندگی خانه مطبوعات آذربایجان غربی در میاندوآب نیز گفت: خانه مطبوعات و رسانه‌های میاندوآب‌ به عنوان خانه اول اصحاب رسانه شهرستان راه‌اندازی شده تا این قشر از این ظرفیت برای تقویت و ارتقای جایگاه خود و همچنین پیگیری مطالبات صنفی خود استفاده کنند.

سیامک نجفیان افزود: انتظار می‌رود همکاران خبرنگار در این راستا تمام تلاش و همکاری خود را ابتدا برای تقویت جایگاه خود و سپس به عنوان یک ظرفیت در شهرستان بکار گیرند.

وی با بیان اینکه فارغ از‌‌ هر گونه نگرش و تفکر می‌توان مسایل زیادی را در حوزه رسانه به واسطه این خانه حل و فصل کرد، گفت: خانه مطبوعات و رسانه‌ها صرفاً شامل خبرنگاران نمی‌شود و در آن سایر رشته‌ها مثل عکاسی و کاریکاتوریست می‌توانند با حضور در این مکان فعالیت‌های خود را ارایه دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.