حکومت علوی الگوی کامل برای مدیریت جامعه است/ خرید و سفارش خودروی خارجی برای ادارات با شعال رونق تولید تطابق ندارد/ اجازه هیچ گونه تعدی به دشمن نمی دهیم
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
شناسه : 281499
3

امام جمعه میاندوآب گفت: مسئولان نظام اسلامی باید شاخصه های حکومت علوی را که بهترین الگو برای مدیریت جامعه هستند، الگوی خود قرار دهند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه نباید انسان در مسائل دینی و سیاسی بی خاصیت باشد، اظهار کرد: دشمن به دنبال نماز، عبادت، روزه و مسئول و مردم بی خاصیت هستند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان و در راس آنها آمریکا به دنبال اسلام آمریکایی هستند، افزود: دشمنان با اسلام ناب محمدی(ص) مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه بی خاصیت بودن مساوی با اسلام آمریکایی است، گفت: دشمنان با اسلام علوی، زهرایی، حسین و حسینی و جعفری مخالف بوده و از آنها می ترسند و به دنبال این هستند که تنها نماز بخوانیم ولی اشدا علی الکفار و رحما بینهم نباشیم، یعنی در واقع بی خاصیت باشیم.

حسن زاده با تبیین مهم ترین شاخصه های حکومت علوی تصریح کرد: پایبندی کامل به اقامه اصول دین مبین اسلام، اقامه قسط و عدل در نظام اسلامی، توجه به معنویت، تقوا و ساده زیستی از جمله شاخصه های حکومت علوی هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند، هر حکومتی که اساس کارش بر اقامه دین خدا نباشد، علوی نیست، گفت: اقامه دین الهی، نخستین شاخصه بوده و این شاخصه مادر همه خصوصیات دیگر زندگی امیرالمومنین(ع) و حکومت ایشان و عدالت، مردم سالاری و رعایت مردم در زندکی امیرالمومنین هم مربوط به همین است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه هر حکومتی که علوی نباشد یعنی منحرف شده است، اظهار کرد: اگر مسئولی اعم از امام جمعه و فرماندار و… علوی نباشد در واقع منحرف شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه جنگ ما جنگ ایمان و کفر است، تصریح کرد: اگر نتوانی در اعتقادات مردم تاثیرگذار باشی، یعنی به خطا رفته ای.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی مواقع آنقدر خطا زیاد شده که با مشاهده خطای کم، خوشحال می شویم، افزود: عدالت محوری   از دیگر شاخصه های حکومت علوی است و اگر عدالت محور باشی، در آن صورت علوی هستی و در غیر اینصورت معاویه ای هستی.

امام جمعه میاندوآب توجه به معنویات، تقوا و ساده زیستی را دیگر شاخصه برشمرد و گفت: مسئولان نظام اسلامی باید شاخصه های حکومت علوی را الگوی خود قرار داده و ساده زیست باشند و از تجمل گرایی خودداری کنند تا علوی گونه باشند.

حسن زاده با بیان اینکه مسئولی که ماشین 300-400 میلیونی سوار می شود، به درد مردم نمی خورد، اظهار کرد: قابل پذیرش نیست که در سال رونق تولید به اداره ای ماشین خارجی و ژاپنی بدهند، آیا این خیانت نیست؟

وی افزود: اگر جای دولت بودم، دستور می دادم تمام ماشین های خارجی را از ادارات جمع آوری و به جای آن ماشین های تولید داخل اهدا می کردم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه حتی به دورافتاده ترین روستای میاندوآب حتی با وانت نیز می توان رفت، گفت: آیا آنقدر که به خاطر ماشین خارجی برای اداره ات نامه می نویسی، برای مردم نیز نامه می نویسی؟

حسن زاده تصریح کرد: باید روح زندگی علوی یعنی عدالت، تقوا، پارسایی، پاکدامنی، بی پروایی در راه خدا و میل و شوق به مجاهدت در راه خدا را در خودمان زنده کنیم، باید به سمت این ها برویم، این اساس کار ما است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، گفت: رزمندگان اسلام با عملیات بیت المقدس در سال 61 بعد از 578 روز خرمشهر را از دست دشمنان آزاد کردند.

حسن زاده هم چنین با تاکید بر بهره مندی از فیوضات شب های قدر، تصریح کرد: باید از این شب ها به بهترین نحو استفاده کرده و به درگاه الهی تقرب بجوییم.

وی با اشاره به اینکه در اسلام بن بست وجود ندارد، افزود: اسلام دین تجاوز و تعدی نیست ولی تعدی و تجاوز دیگران را نیز نمی پذیرد و دستور به ایستادگی و مقاومت و مقابله می دهد.

امام جمعه میاندوآب هم چنین به راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: در  این روز با مشت های گره کرد به میدان آمده و بار دیگر استکبارستیزی خود را با فریادهای مرگ بر آمریکا به نمایش می گذاریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.