حکایت باران و دردسرهای شهروندان میاندوآبی/معرکه آب در خیابان‌ها
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۱۲
شناسه : 279136
5

معمولا تداوم یک یا چند ساعته بارش باران، این رحمت الهی در میاندوآب سبب می شود که دریاچه های موقتی در سر خیابان ها و کوچه ها و کنار جوی ها شکل بگیرد و میاندوآب برای خودش ونیزی شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سالهاست که آبگرفتگی معابر میاندوآب به دنبال اندکی بارش باران به یک معضل و قصه تکراری تبدیل شده و مشکلاتی هم که ناشی از این آبگرفتگی ها گریبانگیر مردم می شود، حکایت دور و درازی است که ظاهرا به این زودی ها پایانی هم ندارد.

معمولا تداوم یک یا چند ساعته بارش باران، این رحمت الهی در میاندوآب سبب می شود که دریاچه های موقتی در سر خیابان ها و کوچه ها و کنار جوی ها شکل بگیرد و میاندوآب برای خودش ونیزی شود.

حکایت آبگرفتگی معابر میاندوآب، برای مردم این شهر تکراری شده و مشکل چندین و چند ساله میاندوآبی هاست که به رغم انتقادات بسیار هنوز هیچ راه حل دائم و حتی موقتی برای رفع آن ارایه یا اجرا نشده است و یا اگر هم ارائه شده، تاکنون نتیجه ای نداشته است.

از سوی دیگر برخی کارشناسان دلیل این موضوع را به توپوگرافی و ساختار شهری میاندوآب ربط می دهند و عده ای نیز طراحي غلط و نبود طرح مناسب در زمان احداث کانال ها و جوي هاي سطح شهر را دلیل این موضوع می دانند که البته طرح اصلاح جوی ها چند سالی است که در میاندوآب شروع شده ولی اگر چه در برخی مناطق موفق بوده ولی در برخی مناطق نیز اثر بخش نبوده و آبگرفتگی معابر در موقع بارش باران مردم این مناطق را دچار مشکل می کند.

موضوع لایروبی جوی های سطح شهر و کم توجهی به فرهنگ و حق و حقوق شهروندی دیگری موضوعی است که نباید در آبگرفتگی معابر از آن غافل شد.

واقعیت این است که برخی از افراد متاسفانه با شعار “شهر ما، خانه ماست” غریبه اند و نسبت به حق و حقوق و فرهنگ شهروندی بی تفاوت یا کم توجه هستند و هر آشغال و زباله ای را بر روی خیابان و داخل جوی ها می ریزند که همین موضوع در هنگام بارندگی سبب جاری شدن زباله و آب در معابر می شود.

از سوی دیگر لازم است تا شهرداری و شوراي شهر میاندوآب و ديگر افرادی كه مسئوليت رسيدگي به امور و مشكلات شهري و رفاهي- خدماتي مردم را بر عهده دارند، بيش از پيش به این موضوع توجه کرده و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهند تا در چنين شرايطي غافلگير نشده و زماني به جنب و جوش نیفتند كه معابر عمومي شهر و سطح عبور و مرور مختل شده است و مردم با مشكلات سنگيني دست و پنجه نرم مي كنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.