حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری میاندوآب‌ تعطیل است/ هر کار عمرانی پیوست فرهنگی هم‌ داشته باشد
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
شناسه : 297312
7
انتقاد فرماندار میاندوآب از بی توجهی شهرداری به مسائل فرهنگی؛ فرماندار میاندوآب گفت: متاسفانه حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری میاندوآب‌ تعطیل است در حالی که فرهنگ به عنوان موتور محرک جامعه باید در شهرداری میاندوآب‌ مورد توجه قرار گیرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرداری میاندوآب با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی، اظهار کرد: بیشتر مشکلات مجموعه شهرداری میاندوآب ناشی از کمبود اعتبار و عدم سازماندهی مناسب نیروها است.

فرماندار میاندوآب گفت: کمبود منابع مالی و نبود درآمد پایدار از یک طرف و تردد ماشین آلات سنگین از مسیرهای داخل شهر از سوی دیگر که به علت نبود کمربندی و مسیر جایگزین سبب تخریب معابر اصلی شهر شده است.

وی افزود: هزینه هایی که نبود مسیر کنارگذر به شهرداری تحمیل می کند شهرداری را در ارائه خدمات در نقاط دیگر شهر دچار مشکل می کند که این معضل ناشی از عدم عمل به تعهدات راه و شهر سازی در ساخت کنارگذرهای شمالی و جنوبی است.

شیرازه محبت در ادامه به کمبود تجهیزات آتش نشانی اشاره و با تاکید بر تقویت سازمان آتش نشانی و برطرف کردن کمبودها و نیازمندی ها، تصریح کرد: با اعتبارات قطره چکانی نمی توان نسبت به نوسازی تجهیزات و امکانات اقدام نمود، سازمان آتش نشانی میاندوآب بدلیل نبود امکانات مناسب برای مهار آتش سوزی بویژه نردبان برای ساختمان های چند طبقه و خودروی آتش نشانی و گروه نجات غریق همیشه با مشکل مواجه بوده و از مدیر کل امور شهری و شوراها برای حل معضل انتظار مساعدت داریم.

فرماندار میاندوآب اشاره ای نیز به بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی کرد و گفت: هرچند مشکل بدهی به تامین اجتماعی در اکثر شهرداری های سطح استان وجود دارد ولی عدم توانایی شهرداری در پرداخت بدهی نه تنها  جریمه های سنگین دارد بلکه پرداخت حقوق کارکنان را نیز با مشکل مواجه می سازد که لازم است در این زمینه اقدامی اساسی انجام گیرد.

وی در ادامه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: متاسفانه حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری میاندوآب‌ تعطیل است در حالی که فرهنگ به عنوان موتور محرک جامعه باید در شهرداری میاندوآب‌ مورد توجه قرار گیرد.

شیرازه محبت با تاکید بر اینکه شهرداری میاندوآب‌ سهم نیم درصد نهاد کتابخانه‌های عمومی را باید پرداخت کند، تصریح کرد: باید برای هر کار عمرانی پیوست فرهنگی هم‌ وجود داشته باشد.

فرماندار میاندوآب هم چنین به سایت دفن پسماند نیز اشاره کرد و گفت: برای ایجاد سایت دفن پسماند مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته ایم و امروز با تایید ارگان های ذیربط با لحاظ استانداردهای لازم پسماند میاندوآب دفن می شود ولی برای ساماندهی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری نیازمند تخصیص اعتبار و تسهیلات برای راه اندازی مراکز بازیافت و تولید کمپوست هستیم.

وی در خاتمه با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: باید شهرداری و اعضای شورای شهر در این زمینه نظارت کافی داشته باشند و نباید هر ساخت و سازی از طریق ماده ۱۰۰ مجوز بگیرد.

کمک های دولتی با عنوان ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه لازمه پیشرفت و توسعه شهری را حرکت در مسیر جلب رضایتمندی مردم عنوان کرد و گفت: نوآوری و خلاقیت در نحوه ارائه خدمت و اعتماد سازی باید به عنوان مهمترین مولفه های ارائه خدمات در شهرداری مد نظر قرار گیرد.

سید محمد عابدی با اشاره به توجه ویژه دولت به شهرداری ها بویژه شهرداری های کوچک و حمایتهای مالی از این شهرداری ها، افزود: دولت همواره در کنار مردم و شهرداری هاست، کمک های دولت در راستای کمک به شهرداری ها با عنوان ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد که افزایش این منبع مالی در سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهور به آذربایجان غربی به عنوان یکی از مطالبات مطرح خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت از شهرداری ها و کاهش هزینه ها و افزایش خدمات در آینده ای نزدیک قیر رایگان به شهرداری ها اختصاص خواهد یافت.

همچنین در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری میاندوآب‌ به بیان مسایلی در راستای عملکرد و مشکلات پیش روی این شهرداری پرداختند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.