حمایت از کالای ایرانی زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و رفع بیکاری است/ باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشیم/ باید حرمت اهل بیت(ع) را در روز طبیعت نگه داریم
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
شناسه : 273346
3

امام جمعه موقت میاندوآب گفت: همه وظیفه دارند تا تولید ملی را تقویت کرده و در راستای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند چرا که یکی از آثار حمایت از کالای ایرانی، کاهش بیکاری است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “حمایت از کالای ایرانی” اظهار کرد: مخاطب شعار امسال همه آحاد مردم و مسئولان هستند که باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

امام  جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که امسال خطاب ما مردم و مسئولان هستند، افزود: همه وظیفه دارند تا تولید ملی را تقویت کرده و در راستای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند چرا که یکی از آثار حمایت از کالای ایرانی، کاهش بیکاری است.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار امسال و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: با تحقق شعار امسال شاهد کاهش بیکاری و در نتیجه برخی آسیب های اجتماعی مانند طلاق، سرقت، خشونت که متاسفانه در میاندوآب نیز زیاد است و نیز پرونده های بانکی، را شاهد باشیم.

گل حسینی با تاکید بر اینکه باید نسبت به کالای ایرانی و تولید ملی تعصب داشته باشیم، تصریح کرد: اگر می خواهیم مستقل باشیم باید به تولید داخل اهمیت داده و ازهر جهت مستقل بوده و با تعصب به دنبال خرید کالای ایرانی باشیم و فروشندگان نیز به کالای ایرانی اهمیت داده و کالای ایرانی به فروش برسانند.

امام جمعه موقت میاندوآب اظهار کرد: عدم توجه به کالای ایرانی سبب تعطیلی کارخانجات و گارههای تولیدی در داخل کشور شده و در نتیجه افزایش بیکاری می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای همسایه به دنبال کالای ایرانی هستند، افزود: باید به گونه ای باشد که دیگر به دنبال استفاده از کالای ایرانی باشند و بازار کشورهای همسایه وخارجی را به دست بیاوریم.

گل حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه هر کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داده با محاسبات منطقی انجام گرفته است، اظهار کرد: اگر ما امروز امنیت داریم در سایه محاسبات منطقی جمهوری اسلامی ایران بوده که نقشه آمریکا را در منطقه خنثی کرده و داعش را شکست داده است.

امام جمعه موقت میاندوآب تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی مستقل نیست و این یک واقعیت است.

گل حسینی با اشاره به 13 رجب سالروز ولادت باسعادت امیرالمومنین(ع)، گفت: حضرت علی(ع) کسی هستند که ولادت و شهادت ایشان در خانه خدا بوده و تربیت یافته خانه وحی بودند و پیامبر اکرم(ص) در مورد امیرالمومنین(ع) می فرمایند که من و علی(ع) پدر امت هستیم.

وی به سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و افزود: حضرت زینب کبری(س) پیام آور بزرگ و قهرمان کربلا هستند و اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می ماند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به مصادف شدن روز طبیعت با سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: باید حرمت این روز را نگه داشته و به گونه ای نشود که شرمنده اهل بیت(ع) و حضرت زینب کبری(س) باشیم.

گل حسینی به روز طبیعت نیز اشاره کرد و گفت: باید در روز طبیعت امسال، حرمت ایام را حفظ کرده و نیز با حفظ و حراست از منابع طبیعی و درختان و افزایش فضای سبز در منزل و طبیعت به نقش خود عمل کنیم و این را در نظر داشته باشیم که وارد کردن خسارت به فضای سبز و درختان در واقع خیانت به بیت المال است.

وی با بیان اینکه هرکس در این ایام می تواند آمر به معروف و ناهی از منکر باشد، تصریح کرد: متاسفانه آمار نشان می دهد که در ایامی مانند روز طبیعت برخی مسائل را که در شان یک مسلمان نیست، شاهد هستیم و هرکس می تواند به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده و با تذکر لسانی موجبات اصلاح آن افراد شوند.

گل حسینی با اشاره به اهمیت تقوای الهی و با بیان اینکه انسان با تقوا دروغ نمی گوید و از شایعه دوری می کند، گفت:  امروز در فضای مجازی فضای شایعه و حقیقت شکسته است و در این فضا شاخصه مومن واقعی آن است که رنگ پذیر نبوده و بلکه باید با رنگ الهی به پیش رفته و مردم را با خود همراه سازد.

وی با بیان اینکه آدم با تقوا یعنی مسلمانی که نشکن است و حوادث و مقام و پول وی را تغییر نمی دهد و نمی شکند، افزود: تقوی مصونیت است نه محدودیت و هرکس باید در وظایف خود مثلا اگر معلم است یا تاجر و بازاری تقوا را رعایت کند.

امام جمعه موقت میاندوآب با تاکید بر اینکه افراد باسواد نیاز به تقوای بیشتری ندارند، اظهار کرد: یک عالم بی تقوا می تواند سایر انسان ها را نیز به بی تقوایی دچار کند و لذا باید در همه حال تقوای الهی را رعایت کرد و اگر انحرافی در انسان حاصل شد، سریعا از انحراف برگردد.

گل حسینی با اشاره به اینکه ماه رجب، ماه انسان سازی است، تصریح کرد: ماه رجب از فضایل و اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید از فیوضات این ماه به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با بیان آیات و روایاتی در مورد اعتکاف و قرار گرفتن ایام اعتکاف در ماه رجب، افزود: اعتکاف و ایام البیض زمان عرشی شدن فرشیان است و باید  از این فرصت سه روزه باید استفاده کرد.

امام جمعه موقت میاندوآب با توصیه به معتکفان، اظهار کرد: معتکفان باید از این فرصت سه روزه برای تقرب الهی و رسیدن به درجات معنویت استفاده کنند و مومنان و کسانی که در ایام اعتکاف نمی توانند شرکت کنند، با کمک کردن به برگزاری مراسم اعتکاف می توانند در آن سهیم باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.