حمایت از تولید داخل، پادزهر تحریم‌ها است
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
شناسه : 305280
3
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: دولتمردان همه همت خود را بر حمایت از تولید داخل که پادزهر تحریم‌ها است، به‌ کار گیرند و محصول ایرانی هر روز بهتر از دیروز به بازار عرضه شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج در سخنانی با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: چشم‌پوشى از خود، شجاعت در پذیرش حق و وفاداری تمام عیار از برجسته‌ترین و محوری‌ترین صفات امیرالمؤمنین(ع) در پیشبرد جبهه حق بود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه ما به عنوان شیعه‌ امیرالمؤمنین(ع) باید ایشان را الگوی خویش قرار دهیم، گفت: تردیدى نیست که گام اوّل براى کم کردن فاصله‌ها معرفت بوده و گام دوّم نیز تغییر و تحوّل است.

وی در ادامه به بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی و دیدار ایشان با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: و نکاتی که ایشان در این دو رویداد بیان داشتند، بار دیگر مهر تاییدی بود که اگر این نظام علی‌رغم برخی بی‌تدبیری‌ها همچنان پویاست و با بالندگی مسیر رشد و ترقی را طی می‌کند، به‌دلیل داشتن رهبری فرزانه چون ایشان است.

جلالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی درخصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور دانستند، تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری بارها بر لزوم «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» تاکید کردند و فرمودند که پایه اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور باشد.

امام جمعه چهاربرج افزود: بر مبنای نظرات رهبر انقلاب، در آمارها هم باید «وضعیت موجود» تبیین شود و هم «روند تغییرات» شناسایی شود تا در روزگار کنونی که سرعت تغییرات در آن بسیار زیاد است، مسئولان و تصمیم‌گیران کشور در اثر تغییر روندها غافلگیر نشوند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ظرفیت‌های داخلی و «اقتصاد درون‌زا» برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: تاریخ  بسیاری از کشورهای موفق در دهه‌های اخیر نشان می‌دهد سیاست‌های بومی و گزینشی آنها شرط موفقیت بوده است.

جلالی تصریح کرد: انتظار می‌رود دولتمردان همه همت خود را بر حمایت از تولید داخل که پادزهر تحریم‌ها است، به‌ کار گیرند و محصول ایرانی هر روز بهتر از دیروز به بازار عرضه شود.

وی گفت: به تعبیر رهبر انقلاب واقعاً اگر چنانچه ما محصول‌مان را رقابت‌پذیر کنیم یعنی هم کیفیت برود بالا و هم قیمت بیاید پایین، تحریم دیگر اثر نمی‌کند و روی محصولتان با خط فارسی بنویسید ساخت ایران.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به حمله یک مهاجم مسلح به سفارتخانه جمهوری آذربایجان در تهران با انگیزه‌های شخصی، گفت: به دنبال این قضیه ، قمار باز معروف منطقه علیف،  قماری دوباره را در ابعاد بزرگتر شروع کرده است .

جلالی اظهار کرد: علی رغم حرکت آذربایجان در مسیر سناریو و برنامه های رژیم صهیونیستی، ایران با تاکید مجدد بر دوستی و برادری ناگسستنی مردم دو کشور، ضمن انجام وظایف حقوقی و اخلاقی خود در بررسی جوانب این اقدام مجرمانه که بر اساس نتایج اولیه فاقد ابعاد سیاسی، امنیتی یا تروریستی است، اجازه سوءاستفاده به جمهوری آذربایجان از این حادثه را نخواهد داد و تغییری در خطوط قرمز خود در قفقازجنوبی ایجاد نخواهد کرد.

وی هم چنین با اشاره به حادثه زلزله در خوی و با تقدیر و تشکر از همدلی و مشارکت در کمک به زلزله زدگان، گفت: همدلی و مشارکت در کمک به زلزله زدگان ستودنی است.

امام جمعه چهاربرج به آئین معنوی اعتکاف نیز اشاره کرد و افزود: یکی از عبادت هایی که باعث می شود انسان به آرامش برسد عمل نورانی اعتکاف است.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.