حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث ناامیدی و خشم دشمن شد
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
شناسه : 305830
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: مردم با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دوباره باعث ناامیدی و خشم دشمن شده و نشان دادند پای آرمان های نظام و انقلاب ایستاده اند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به حضور پرشور و  گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اظهار کرد: حضور کم‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال هم برای دوستان و هم دشمنان غیرمنتظره بود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه این راهپیمایی جلوه‌ای روشن از بیانات رهبر بصیر انقلاب اسلامی مبنی بر شکست محاسبات دشمن بود، افزود: بدون تردید این حضور نماد لطف الهی و عنایات مهدوی و تأثیر خون پاک شهیدان خصوصا شهدای مظلوم امنیت مانند شهیدان آرمان و روح الله و دانیال و شهیدان غریب شاهچراغ و ایذه بود.

وی با اشاره به اینکه روز ۲۲ بهمن را در واقع باید روز “مردم” بنامیم، تصریح کرد: معجزه حضور مردم هم از نظر جمعیت و کمیت و کیفیت حضور که در سرما و برف، بانشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند؛ هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام افزود و هم پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت که پیامدها و برکات آن به‌تدریج رخ می نمایاند.

جلالی، ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز عنوان کرد و گفت: شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه‌ای اخیر، آماج اصلی حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه، با سرانگشت هدایت‌های خود، اقتدار و انعطاف ولی فقیه را نمایان ساخت که نمونه اخیر آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

امام جمعه چهاربرج افزود: راهپیمایی ۲۲بهمن نشان داد، مردم نجیب و صبور ما علیرغم همه نقدها و اعتراض‌هایشان، آنگاه که پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران به میان می‌آید با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند و برای صیانت و پاسداری از ارزشهای دینی، ملی و انقلابی یعنی همان‌ها که هدف اصلی اغتشاشات پاییز بود، می‌ایستند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور گسترده مردم دوباره باعث ناامیدی و خشم دشمن شد، اظهار کرد: منطق قرآن، حضور در صحنه را یک مسئولیت مؤمنانه و یک تعهد ایمانی می‌داند و هر نوع حضور تأثیرگذار به نفع جبهه حق را، عمل صالح معرفی می‌کند و با این توصیف، حضور راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن، بی‌تردید عمل صالح و عبادت است.

جلالی تصریح کرد: «ایام الله» یعنی روزهایی که انسان دست قدرت خدا را در حوادث مشاهده می‌کند؛ روزهایی که نقطه‌ عطف تاریخ هستند، روزهایی که تاریخ‌ساز، سرنوشت‌ساز، درس‌آموز و عبرت‌انگیزند و قطعا روز ۲۲ بهمن نیز یک یوم الله است.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: یوم‌الله ۲۲ بهمن، مصداق تعظیم شعائر الله بود، مصداق وفاء به عهدی است که با شهدا بستیم، نماد اعتصام جمعی به حبل الله، گواه شجاعت ایمانی یک ملت و نماد نصرت الهی است.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نهاد مقدس خانواده، گفت: یکی از آسیب های اجتماعی که جامعه ما با آن مواجه است، سست شدن بنیان خانواده با آسیب جایگاه پدر یا جایگاه مادر  و یا جایگاه فرزندان اعم از پسر و یا دختر به اشکال مختلف است.

خطیب نماز جمعه چهاربرج اظهار کرد: اگر خانواده و در طول آن جامعه ، بخواهد نظام و یا انتظام پیدا کند باید مهره های خانواده هر کدام در جایگاه خود حفظ شود و حتی بکار گیری شود.

جلالی با تاکید بر اهمیت صبر در ارتباط‌های فرد و در روزمرگی‌های زندگی، تصریح کرد: یکی از عوامل تحکیم خانواده وجود صبر در خانواده است که شرط محقق شدن آن دارا بودن این ملکه در اعضای خانواده است.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: خانواده ها باید توجه داشته باشند که یکی از روش های نفوذ اجانب به حریم خانواده روش قدم به قدم است و قرآن به همه خانواده ها در همه زمینه ها توجه می دهد و می فرماید همان قدم اول پای دشمن را باید شکست چون همین که قدم اول را برداشت نوبت به قدم های بعدی می رسد.

وی با بیان اینکه انحرافات تدریجی به وجود می آید، افزود: جمله «خُطُواتِ الشَّیْطانِ» (گام‌های شیطان) اشاره به یک مسأله دقیق تربیتی دارد و آن این که انحراف‌ها و تبهکاری ها، غالبا به تدریج در انسان نفوذ می‌کند، نه به صورت دفعی و فوری.

جلالی با اشاره به اینکه انحرافات جوان ها و حتی میانسال ها معمولاً به همین صورت است، اظهار کرد: شیطان های انسی و جنی انسان را قدم به قدم به سوی پرتگاه می‌کشاند، این موضوع منحصر به شیطان اصلی نیست، تمام دستگاه‌های شیطانی و آلوده برای پیاده کردن نقشه‌های شوم خود از همین روش «خُطُوات» (گام به گام) استفاده می‌کنند، لذا قرآن می فرماید که از همان گام اول باید به هوش بود و با شیطان همراه نشد.

وی هم چنین با اشاره به سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت:  بعثت علاوه بر جنبه آفاقی و بیرونی یعنی نظام‌سازی و تشکیل حکومت، یک جنبه مهم انفسی و درونی نیز دارد که ناظر به تزکیه است که شاهراه، بلکه تنها راه خوشبختی حقیقی بشر است.

امام جمعه چهاربرج افزود: غایت و هدف انسانیت تنها و تنها، ذیل تبعیت از رسول الله(ص) تعریف و تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.