حضور مردم، پشتوانه نظام اسلامی است
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
شناسه : 316085
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: حضور مردم به‌عنوان پایگاه و پشتوانه مستحکم نظام اسلامی در صحنه ضروری است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه دو مطلب مهم را همواره باید محور برنامه‌های انقلاب و نظام اسلامی دانست، اظهار کرد: حضور در مجامع سیاسی، شرط ایمان است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: حضور مردم در صحنه انقلاب ضروری است تا این قیام الهی همچنان زنده بماند، چون خداوند وظیفه مردان باایمان را چنین ترسیم فرموده که هرگاه مطلب مهمّ اجتماعی و حکم جامع امّت اسلامی فرارسد، هرگز صحنه را رها نمی‌کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: حضور مردم در مجامع سیاسی و مانند آنها متمّم ایمان آنان و بدون آن ایمانشان ناقص بوده، بنابراین وظیفه مردم همانا حضور در صحنه‌های اجتماع دینی است.

جلالی تصریح کرد: اگر مردم در صحنه سیاست و اجتماع دینی حاضر نبوده و نسبت به سرنوشت نظام حاکم بی‌تفاوت باشند و با پندار جدایی دین از سیاست یا رفاه‌طلبی یا بهانه‌های دیگر از حضور در صحنه محروم شوند، آن نظام سرنگون و رقیب خون‌آشام آن چیره می‌شود.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به عبرت‌آموزی از سرنوشت حکومت علوی (ع) و مجتبوی (ع)، افزود: حضور مردم به‌عنوان پایگاه و پشتوانه مستحکم نظام اسلامی در صحنه ضروری است.

وی با بیان اینکه نسبت عدم حضور مردم در صحنه، گناهی سیاسی‌اجتماعی، محرومیت از حقی بزرگ و بی‌پشتوانه گذاشتن جبهه حق است، گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی‌ها از مصادیق «امر جامع» قرآن بوده و «تکلیفی شرعی» و «حقی بزرگ» برای آحاد مردم و هم «قدرتی الهی» برای تحقق اهداف الهی است.

جلالی اظهار کرد: سیره امامان انقلاب همواره تأکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات و صحنه‌های سرنوشت‌ساز بوده است و تأکید کرده‌اند که نه‌تنها جمهوریت، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: نمایش قدرت نظام به حضور پرشور در راهپیمایی بوده و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم در این صحنه‌ها مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه به اهمیت شاهکار بزرگ وزارت اطلاعات در ضربه فرامرزی به موساد اشاره کرد و گفت: بیانیه وزارت اطلاعات در شناسایی، کشف و ضربه‌زدن به عناصر اصلی و فرعی موساد در ۲۸ کشور دنیا نباید این عملیات راهبردی از سوی سـربازان گمنام امام‌زمان (عج) از نگاه ما مخفی بماند.

جلالی اظهار کرد: ایران اطلاعات خود را با سرویس‌های امنیتی کشورهای همراه و غیر متخاصم به اشتراک گذاشته و دور جدیدی از افزایش همکاری‌ها را با آن‌ها آغاز کرده است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه این همکاری‌های اطلاعاتی، مایه نگرانی اپوزیسیون خارج‌نشین شده بوده و هست، تصریح کرد: همچنان که در بیانیه وزارت اطلاعات نیز آمده این جاسوسان در کشورهای دیگر اقدامات ضد امنیتی قابل‌توجهی علیه مردم و کشورشان انجام دادند که در محاسبات آن کشورها در قبال رژیم صهیونیستی قطعاً بی‌تأثیر نیست.

وی گفت: دستگیری‌ها و برخوردهایی که در روزهای اخیر در کشورهای مختلف صورت‌گرفته، نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات چقدر دقیق و درست عمل کرده است.

جلالی هم چنین به فرارسیدن ماه شعبان اشاره کرد و افزود: شعبان ماه پر نوری است که باید قدر بدانیم و از لحظاتش بهره بگیریم.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.