حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج را دارد/ در عزاداری ها اهداف قیام امام حسین(ع) تبیین شود
۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
شناسه : 301576
3
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج را داشته و در دین مبین اسلام بر آن تاکید فراوانی شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این زمینه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند اگر امّت من می‌دانستند که چه فضیلتى در شتافتن به نماز جمعه است، برای آن به رقابت با هم می‌پرداختند.

امام جمعه چهاربرج  با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه در روایات، افزود: حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج را داشته و در دین مبین اسلام بر آن تاکید فراوانی شده است.

وی هم چنینب اشاره به نزدیکی به ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری آقا ابا عبدالله علیه السلام ، افزود: باید در همه شهر شور حسینی برپا شود و هیئت ها و حسینیه ها آماده حضور مردم شوند.

جلالی با تاکید بر اینکه مداحان در مداحی ها از اشعاری استفاده کنند که اهداف قیام امام حسین(ع) بیان شود، تصریح کرد: مادحین عزیز در مداحی ها ، اشعاری انتخاب کنند که اهداف امام حسین(ع) را بیان کرده و حتی الامکان اهداف نظام را که جدای از اهداف امام حسین(ع) نیست را بیان و بصیرت آفرینی کنند.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با تاکید بر اینکه باید در همه اعمال مواظب باشیم به ریاء مبتلا نشویم، اظهار کرد: حقیقت ریاء، همان خواستن منزلت و اعتبار و آبرومندى نزد مردم است به وسیلۀ انجام دادن عبادت. به عبارت دیگر ریاء، تقرب‌جوئى به خلق است از عمل عبادى؛ چنان‌که خلوص، خواستن تقرب به خالق است و نیت در عبادت، این نیست که به زبان بگوید یا به‌خاطر بگذراند که این عمل را تنها براى خدا به جا مى‌آورم، بلکه باید فقط براى تقرب به خدا عبادت را انجام دهد.

وی گفت:هرگاه مؤمن در دلش میل قرب به حضرت پروردگار یا رسیدن به ثواب‌ها یا نجات از عذاب‌هاى آخرتى یا تحصیل رضایت پروردگار یا اطاعت امر او پیدا شود، سپس اراده کرد و آن عبادت را انجام داد، این عبادت با مقصد قربت و اخلاص است اما اگر در دلش میل شهرت و مدح خلق پیدا شد، به طورى‌که آن عمل را برای رسیدن به یک غرض غیر الهی در فلان کار خیر تصور کرد و سپس اراده کرد و انفاق نمود، این عمل ریائى و شیطانیست؛ هرچند هنگام انفاق به دلش بگذراند که انفاق مى‌کنم براى رضاى خدا.

جلالی با بیان اینکه نیت به تصنع و ساختگى درست نمى‌شود، اظهار کرد: نیت به تصنع و ساختگى درست نمى‌شود تا مقدارى از زمان لازم داشته باشد، بلکه آنى است و در کمتر از چشم به هم گذاشتن ممکن است میل و اراده حاصل شود و آن میل اگر رحمانى باشد، عبادت کرده و اگر شیطانى باشد، معصیت نموده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.