حضور بانوان کارآفرین و هنرمند میاندوآبی در جشنواره معیشت‌های پایدار در تبریز
۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
شناسه : 295112
8
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بانوان میاندوآبی در جشنواره معیشت‌های پایدار در شهرستان تبریز حضور یافته و توانمندی های زنان روستایی این شهرستان را به نمایش گذاشتند.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: خانم کبری اصغری و بانوان هنرمند میاندوآبی در جشنواره معیشت های پایدار که شانزدهم تیر ماه در شهرستان تبریز دایر بود حضور یافته و در دو غرفه هنر دستان توانمند زنان روستایی میاندوآب را به نمایش گذاشتند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: محصولات عرضه شده در این جشنواره عمدتاً صنایع دستی، گلیم، جاجیم، کوسن، روتختی، روبالشی، عرق گیر و عروسک چوپ گلین بود.

وی با اشاره به اینکه عروسک چوپ گلین در این جشنواره بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت، گفت: این اثر دستی مراحل ثبت ملی خود را بعنوان صنایع دستی مردم منطقه آذربایجان طی می کند.

دیانتی تصریح کرد: خانم کبری اصغری با توجه به فعالیت های در زمینه توسعه سنت های اصیل روستایی و ایجاد معیشت پایدار، تأسیس صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، کارآفرینی برای بانوان روستا، همکاری با ستاد احیاء دریاچه ارومیه، کسب رتبه قهرمان تالاب های کشور و تسهیلگر نمونه ملی زن روستایی برای حضور در نمایشگاه دعوت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: طرح اشتغالزایی خانم کبری اصغری در جشنواره کارآفرینی بازیافت دانشگاه شیراز، موفق به کسب رتبه نخست کشوری از بین ۲۶۸ طرح شد که به‌ مرحله اجرا نیز درآمد.

وی افزود: خانم اصغری نیز بعنوان نماینده ایران لوح تجلیل از برنامه های سازمان ملل متحد در راستای حفظ تالاب ها بویژه احیاء دریاچه ارومیه  را به سفیر کشور ژاپن اهدا کرد.

گفتنی است آیکاوا سفیر ژاپن در ایران و کلودیو پروویداس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران از جشنواره ی معیشتهای پایدار تبریز بازدید و غرفه زنان روستایی میاندوآب به دلیل ویژگی های زیست محیطی و منحصر بفرد آن، بسیار مورد توجه آقای آیکاوا قرار گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.