جهاد تبیین یکی از مهم ترین نیازهای امروز است
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
شناسه : 298928
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: جهاد تبیین یکی از مهم ترین نیازهای امروز است که در همین راستا یکی از ضروری‌ترین پیش‌نیازها و پس‌نیازهای موفقیت جهاد تبیین، نهادینه شدن فرهنگ تبیُّن است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: جهاد تبیین موضوعی است که در ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است.

 امام جمعه چهاربرج با تاکید بر اینکه جهاد تبیین یکی از مهم ترین نیازهای امروز است، افزود: در همین راستا یکی از ضروری‌ترین پیش‌نیازها و پس‌نیازهای موفقیت جهاد تبیین، نهادینه شدن فرهنگ تبیُّن است.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی در فرایند تقابل با نظام استکبار، به شدت در معرض تهاجم رسانه‌ای نظام سلطه است، گفت: ابزار رسانه‌ای نظام سلطه، مصداق بارز فاسق در ادبیات قرآنی است که با تحریف حقایق و واقعیات و شایعه‌پراکنی و دروغ‌گستری در صدد ایجاد فتنه نااُمیدسازی و ناکارامدنمایی نظام اسلامی و بهم زدن امنیّت آن است.

جلالی با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ تبیُّن لازم است جریان تحریف را بشناسیم، تصریح کرد: افراد فاسق، در صدد ترویج اخبار دروغ و شایعه پراکنى هستند و قرآن کریم نیز با صراحت سردمداران جریان تحریف را «فاسق» می‌نامد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، فرهنگ تبیُّن و داشتن نگاه انتقادی و سنجش‌گرانه به اخبار و اطلاعات، از اصول اجتماعی اسلامی است، گفت: اسلام درباره نوع مواجهه با خبرها تأکیدهاى فروانى کرده است از جمله اینکه قرآن از کسانى که هر خبرى را مى‌شنوند و نسنجیده آن را نشر مى دهند، به شدّت انتقاد کرده، ضمن تصریح به اینکه پخش شایعات، از حربه هاى منافقان است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و رسانه ای پر از حربه های دشمن برای انحراف جامعه ایران اسلامی از واقعیت ها و موفقیت های نظام اسلامی است، افزود: وظیفه همه مردم تبیّن و وظیفه خواص جامعه و نظام علاوه بر تبیّن، تبیین است.

جلالی در ادامه به سفر استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل استانی و نماینده مجلس به چهاربرج اشاره کرد و گفت: این نوع از حضور در منطقه نشان از عزم جدی دولت برای کار کردن هست و کار جهادی یعنی همین یعنی فاصله و مانع بین مسئولین و مردم برداشته شود و مصوبات نیز پیگیری شده و برای رفاه عمومی تلاش شود که به نوبه خود از همه این تلاش ها تقدیر و تشکر کرده و مردم نیز مصوبات را پیگیری و رصد می کنند تا عملیاتی شوند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.