جنگ اقتصادی و ارزی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن است
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
شناسه : 306121
3
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: ما در وضعیت جنگ ترکیبی از سوی دشمن قرار گرفته‌ایم که از ابعاد مهم این جنگ ترکیـبی، بُعد اقتصاد و لایه‌ای از آن، جنگ ارزی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،  حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به دشمنی‌های آمریکا، چند کشور اروپایی، برخی از دولت‌های عربی و برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در طول ۴۴ سال پس از انقلاب، همواره این کشورها و گروه‌ها با ایران مقابله کرده و ملت ایران را به شکل‌های گوناگون تحت فشار قرار داده‌اند و باید دلیل و چرایی این موضوع را برای جوانان و نسل امروزی تبیین کرد.

امام جمعه چهاربرج گفت: دلیل این دشمنی‌ها، بیدارشدن، به خود آمدن، روی پای خود ایستادن، اعتماد به نفس پیداکردن و خودباورشدن ملت ایران و عزم و اراده‌اش برای پیشرفت است.

وی با بیان اینکه ملت ایران و جمهوری اسلامی به‌دنبال دشمن‌تراشی نیست، افزود: اما بر اساس عقل، شرع و اصول انسانی، با ظلم و ظالم در هر شکل و سطحی مخالف است و در حد توان خود از مظلوم دفاع می‌کند و بسیار روشن است که معنای این سیاست عقلانی و انسانی، دشمن‌تراشی نیست.

جلالی با اشاره به اینکه دلیل دیگرِ دشمنی با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آن است که نظام سلطه، به‌شدت نگران الگوشدن ملت ایران از هر جهت برای دیگر ملت‌های جهان و به‌ویژه برای مسلمانان و مستضعفان است، تصریح کرد: بحمدالله جبهه استکبار در این زمینه نیز در مقابله با ملت ایران اسلامی با شکست مواجه شده است و بارزترین نشانه این شکست حماسه شنبه تاریخی و راهپیمایی ملت بصیر و وفادار ایران در ۲۲ بهمن امسال بود.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: شیطان و جنود او نمی‌توانند این مردم را از راه انقلاب اسلامی که راه رسیدن به پیشرفت واقعی مادی و معنوی و قرارگرفتن بر قله‌های عزت و افتخار تاریخ است، بازدارد.

وی با بیان اینکه وجود برخی مشکلات را کتمان نمی کنیم، افزود: برخی مشکلات داریم و این را می دانیم که ایستادگی هزینه دارد ولی هزینه آن به مراتب خیلی کمتر از تسلیم شدن است.

جلالی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی، گفت: ما در وضعیت جنگ ترکیبی از سوی دشمن قرار گرفته‌ایم که از ابعاد مهم این جنگ ترکیـبی، بُعد اقتصاد و لایه‌ای از آن، جنگ ارزی است.

امام جمعه چهاربرج با تاکید بر اینکه باید این جنگ ترکیبی را باور کنیم، اظهار کرد: اما ظاهرا از گفت و شنود تا باور، فاصله‌ای زیاد وجود دارد و نشانه این فاصله، نداشتن وضعیت جنگی و عدم اعلام این وضعیت به مردم در بین خواص جامعه است.

وی افزود: تلاطم‌های ارزی تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام‌عیار مواجهیم که بعد از شکست پروژه براندازی پس از چهار ماه تلاش، مرحله دوم آن یعنی نارضایتی اقتصادی شروع شده است و این جنگ با بازداشت دلالان و اخلالگران بازار ارز، قاعدتا حل نمی‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه هدف از این جنگ ارزی، به هم ریختن اوضاع داخلی ایران است، تصریح کرد: ما نیازمندی‌های ارزی روشنی داریم که توسط بانک مرکزی در ۴۰ عنوان مشخص شده است و تخصیص ارز برای این موارد قابل قبول است اما تأمین ارز برای قاچاق و خروج سرمایه قابل قبول نیست بنابراین باید از مبادله ارز در بازار آزاد جلوگیری شده و باید از اختصاص ارز به تقاضاهای نامشروع ارزی جلوگیری شود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه مردم به دولت سیزدهم چشم امید بسته اند، اظهار کرد: مردم دولت سیزدهم را دولت مردمی و حامی مستضعفان می دانند پس آقای رئیسی مردم در عین اینکه تمام خدمات شما را در قبال نظام می بییند و تشکر می کنند و ما هم تشکر می کنیم اما در معیشت و تورم گله داریم و می گوییم به داد قشر آسیب دیده از این جنگ اقتصادی برسید.

وی افزود: اکنون که مردم بی‌نظیر ما با صلابت و اقتدار و تحمل سختی‌های فراوان معیشتی نشان دادند پای ارزش های انقلاب و ایران قوی هستند حالا دیگر نوبت تلاش مضاعف و جهاد اقتصادی دولتمردان ایران انقلابی در مجلس و قوه قضائیه و خصوصاً در دولت سیزدهم است.

جلالی گفت: ان شاالله در این مقطع تاریخی نیز پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود چرا که شما با شعار نصرت دین الهی آمده اید و وعده خدا حق است.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت اشاره و اظهار کرد: دوران غیبت، دوران سرّ الهی است که در این دوره خدای سبحان مردم را از مرتبه حواس ظاهری به مرتبه باطن و آماده شدن برای این امام غایب در همه صحنه‌ها آماده کنند.

وی به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نیز اشاره کرد و افزود: تمام شهدای کربلا، در مراتب وجودی و سیر انسانی خود، واجد شأنی از شئونات انسان کامل یعنی حضرت سیدالشهداء(ع)هستند و در این میان حضرت علی‌اکبر(ع) دارای بیشترین سهم شأنی از ایشان است.

جلالی به ویژگی‌های جوانان کربلایی اشاره و اظهار کرد:حق‌محوری و باطل‌ستیز، بصیرت، وفاداری، جان‌نثاری و فداکاری، ادب و رشادت از جمله این ویژگی ها است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.