جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر میاندوآب برگزار شد
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
شناسه : 292597
6

جلسه کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر و‌ کارشناسان شهرداری با دستور کار بررسی تعرفه عوارض شهرداری و سازمان مدیریت حمل و نقل ترافیک این شهرداری واصلاحیه بودجه سال‌جاری شهرداری میاندوآب‌ برگزار شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در این جلسه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: یکی از وظایف ذاتی شورای شهر تصویب عوارض محلی است و چند سال است که تعرفه‌های عوارض شهرداری با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مردم ریالی افزایش نیافته است.

جهانگیر قاسم‌زاده افزود: امسال نیز به علت وضعیت معیشتی مردم در پی اوضاع نامطلوب اقتصادی و شیوع کرونا بررسی‌های لازم در تعرفه‌ها جهت رفاه حال مردم انجام می‌گیرد و همچنین در بررسی لایحه بودجه سعی خواهد شد الویت اصلی توجه و‌ اختصاص بودجه به طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری و کوی‌های اقماری کمتر برخوردار از امکانات خواهد بود.

در ادامه رییس شورا و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر میاندوآب با اشاره به مسایل و مشکلات شهر از شهردار و اعضای شورای شهر خواست تا در هنگام تصویب بودجه سال آینده شهرداری توزیع عادلانه خدمات در تمامی مناطق از جمله مناطق حاشیه نشین، کوی‌های اقماری و ورودی ها و خروجی های شهر را مد نظر قرار دهند.

احد غفاری افزود: تنظیف و زیباسازی شهر و راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهرداری و تسریع در ساحل‌سازی زرینه‌رود را در اولویت امور قرار دهند.

وی بیان کرد: در تعیین میزان تعرفه‌های سال آینده نیز از شهرداری می‌خواهیم با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و شیوع کرونا هیچ گونه افزایشی را در میزان تعرفه ها اعمال ننمایند تا در این اوضاع نامطلوب اقتصادی فشار مضاعف به شهروندان وارد نشود.

همچنین فیروز تقوی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب در این جلسه با تاکید بر اینکه بودجه باید شهروند محور باشد، گفت: همچنین تدوین بودجه با مشارکت شهروندان همراه باشد و برای رسیدن به این هدف از ابتدا تا انتها بودجه شهرداری باید سعی شود در تمام فرآیندها این مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ مشارکت شهروندان در تحقق بودجه شهرداری به عنوان یک اصل تاکید شده، گفت: باید خدمات شهرداری به صورت عادلانه در نقاط مختلف شهر توزیع شود و کفه عدالت در مناطقی که نیز هستند سنگینی کند.

تقوی از بودجه به عنوان عنصر حقوقی ، فنی و عمومی برای توسعه شهر دانست و بیان کرد: شهرداری باید متعهدانه در این راستا گام بردارد.

این عضو شورای شهر میاندوآب ادامه داد: بودجه در شکل نوین به عنوان یک ابزار مدیریتی محسوب می‌شود و باید شهرداری به محدودیت‌های اعتباری توجه داشته باشد و با تقسیم بندی بودجه و در آمد خود در جهت توسعه شهر گام بردارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.