شورای شهر میاندوآب، دوباره چالشی شد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
شناسه : 281292
5

جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب با حضور همه اعضا در محل اتاق جلسات این شورا تشکیل و در نهایت با خارج شدن از حد نصاب، نیمه تمام ماند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب امروز با حضور همه اعضا در محل اتاق جلسات این شورا تشکیل شد.

دستاورد سفر به پایتخت از زبان رئیس شورا

در ابتدای این جلسه تراب قهرمانی، رئیس شورای شهر با ارائه گزارشی از سفر اخیر برخی اعضای شورای شهر به همراه شهردار به تهران، گفت: در روزهای گذشته با پیگیری محبی نیا، کفاش معاون وزیر راه به میاندوآب آمد و ما نیز در سفر به تهران پیگیر درخواست های خود مانند قیر رایگان و اتمام جاده سرچم و توجه به ایستگاه راه اهن شدیم.

رئیس شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: در این سفر نامه نگاری توسط معاون وزیر برای اختصاص هفت هزار و 500 تن قیر رایگان برای شهرداری انجام گرفت که امیدواریم تحقق یابد.

وی به پیگیری طرح تفضیلی از دیگر کارهای اعضای شورای شهر و شهردار در سفر اخیر به تهران عنوان کرد و افزود: در این سفر مجوز احداث کارخانه شن و ماسه را نیز پیگیری کردیم و نامه نگاری و دستورات دراین زمینه گرفته شد.

هر جایی که آدم در شورا ندارد، کاری انجام نمی شود

مرتضی نجفی، نایب رئیس شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه به طرح جامع و تفضیلی اشاره کرد و گفت: با اینکه طرح جامع در سال 95 آمده و تنها شهری هستیم که با طرح تفضیلی قدیم و طرح جامع جدید کار می شود.

وی اظهار کرد: باید موضوع صدور پروانه را با طرح در شورا و مصوبات لازم و پس از تایید در هیئت تطبیق و تبدیل شدن به قانون، مانند دیگر شهرها حل کنیم چرا که هم اکنون دفتر فنی نمی تواند پروانه صادر کند.

این عضو شورای شهر میاندوآب به ایجاد شعبه بانک شهر در میاندوآب اشاره کرد و افزود: ایجاد بانک شهر خیلی مهم است و در صورت ایجاد شعبه در میاندوآب خیلی از کارها را می توان انجام داد ولی متاسفانه در سفر تهران مانند دفعات قبلی پیگیر نبوده اید.

نجفی با اشاره به شهردار و با طرح این سوال که کارخانه آسفالت کی شروع به کار می کند؟ تصریح کرد: اگر هفت هزار و 500 تن قیر رایگان اعلام شده اختصاص یابد، خیلی کارها می شود، کرد که امیدواریم محقق شود.

عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه در برخی کوی ها کار انجام می شود ولی هر جایی که آدم در شورا ندارد، کاری انجام نمی شود، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم کارشناسان بروند و نت برداری کنند که کجاها کار نیاز هست.

طرح تفضیلی امسال شروع می شود

در ادامه رسول ملکی شهردار میاندوآب در پاسخ به اظهارات مرتضی نجفی عضو شورای شهر، گفت: طرح جامع شهری در 94/8/30 به شهرداری و قبل از دوره ما ابلاغ شده و از زمانی که ما آمده ایم نیز موضوع را از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و اقدامات لازم را انجام داده ایم.

شهردار میاندوآب با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم طرح تفضیلی را امسال شروع کنیم، افزود: شورا و شهرداری عزم خود را جزم کرده تا طرح تفضیلی امسال شروع شود.

وی هم چنین از قول مساعد بانک شهر برای ایجاد شعبه ای در میاندوآب خبر داد و افزود: در موضوع کارخانه نیز خرید قیر دغدغه ماست و از هم اکنون برای خرید قیر به صورت نقد و یا تهاتر فکر می کنیم.

ملکی تصریح کرد: در موضوع آسفالت نیز با توجه به نتیجه مطلوب در ماههای گرم سال، چشم انداز ما برای انجام کار تیر و مرداد ماه است ولی از لکه گیری و… غافل نیستیم.

شهردار میاندوآب اظهار کرد: در شورای شهر منطقه بندی وجود ندارد و این رفتار شاخص زبانزد عام و خاص است.

وی افزود: زمانی که کار نمی شود، کسی چیزی نمی گوید ولی هم اکنون 12 اکیپ در نقاط مختلف شهر فعال است و قرار نیست در یک منطقه همزمان همه کارها انجام گیرد.

طرح ساماندهی ساحل زرینه رود در دوره ما هم به پایان نمی رسد

فخرالدین آذریان، دیگر عضو شورای شهر میاندوآب بود که به اظهار نظر پرداخت و گفت: در کنار برخی کارهای جزئی، کارهای اساسی نیز است که باید پیگیر آنها باشیم و انتظار داریم با اقدام جدی تحول کلی در شهر انجام گیرد.
این عضو شورای شهر میاندوآب به روند کند اجرای طرح ساماندهی ساحل زرینه رود اشاره کرد و افزود: طرح ساماندهی ساحل رودخانه زرینه رود با این وضعیت در دوره ما هم به پایان نمی رسد.

وی اظهار کرد: ما به مردم قول داده ایم که با اتمام این طرح، تفرجگاه و هم منبع درآمد برای شهرداری ایجاد شود و با عملیاتی شدن آن رونق در شهر ایجاد می شود.

آذریان با تاکید بر اینکه فضایی که شهر ما دارد دیگر شهرها ندارند، تصریح کرد: شهرداران گذشته هم برای به نوبه خود خدمات ارائه داده اند.

وی در ادامه افزود: موضوع پسماند به کجا رسید؟ اقداماتی در این زمینه انجام گرفته و نباید موضوع ابتر بماند و امیدوارم به موضوع پسماند ترتیب اثر داده شود

وی افزود: با همدلی و همراهی و قوت قلب به شهردار کارها را پیش ببریم.

از مصادره اقدامات شورایی به نفع افراد جلوگیری شود

جهانگیر قاسم زاده دیگر عضو شورای شهر میاندوآب بود که در اظهارات خود با تاکید بر عدم دستپاچه و ضرب العجلی عمل کردن، گفت: این گونه عمل کردن در برخی موضوعات مانند احداث روگذر می تواند تبعات بدی داشته باشد.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه حل معضل ترافیک وظیفه همه مسئولان است، گفت: همه مسئولان وظیفه دارند برای حل معضل ترافیک تلاش کنند.حل معضل ترافیک وظیفه مسئولین از شهرداری گرفته تا شورای شهر و از فرمانداری گرفته تا کوچکترین اداره در این شهر است ولی با این کارها نه تنها بر حجم ترافیک و متعاقب آن بر مشکل فکری مردم افزوده می شود، بلکه از پیشرفت میاندوآب، جلوگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اینجا شورا است و کارها بصورت شورایی انجام می پذیرند و مصادره بعضی از امور به نام شخص، دور از انصاف و بی حرمتی به واژه مقدس شورا است، افزود: امیدوارم بعضی از دوستان، شأن و منزلت شورا را که در اصل منزلت مردم فهیم میاندوآب است ، به بازی نگیرند.

برای کارهای فرهنگی تدابیری اتخاذ و واحد مستقل ایجاد شود

احد غفاری دیگر عضو شورای شهر میاندوآب هم سخنان خود را با تقدیر از اعضای شورای شهر آغاز کرد و گفت: مردم از شورای پنجم راضی هستند و این را در همه جا می گویند.

این عضو شورای شهر میاندوآب افزود: خوشبختانه در تمام مناطق کار انجام می شود و این خیلی خوب است.

وی با اشاره به اینکه در کنار کارهای عمرانی باید برای کارهای فرهنگی نیز تدابیری اتخاذ شود، تصریح کرد: برای ساماندهی و انجام بهتر امورات فرهنگی، لازم است تا این واحد مستقل شده و همزمان با کار عمرانی؛ کار فرهنگی انجام گیرد.

غفاری اظهار کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای اطراف وجود دارد و اکنون محیط زیست نیز درخواست مکان برای احداث این ایستگاه در میاندوآب را دارد.

چالشی ترین بحث جلسه شورا

اما چالشی ترین موضوع، نامه شهرداری برای احداث دو روگذر یا زیر گذر در سه راهی شاهین دژ و تقاطع جاده تپه رش- جاده مهاباد و کوی وکیل کندی با ترک تشریفات بود که چهار عضو با آن موافقت کرده و سه عضو به آن رای ندادند که در این زمینه نیز برخی اعضا موضوعاتی را مطرح و در نهایت سه عضو جلسه را ترک کردند.

اعتراض این اعضای شورا به برخی اعضای دیگر و نیز موضوع نامه شهرداری برای احداث زیرگذر و روگذر در دو نقطه بود که چهار رای موافق داشت.

از لحاظ فنی امکان احداث پل در سه راهی شاهین دژ وجود ندارد

در این زمینه مرتضی نجفی، عضو شورا اظهار کرد: از لحاظ فنی احداث زیرگذر و یا روگذر با توجه به ابعاد در سه راهی شاهین دژ امکان ندارد.

وی افزود: آیا میخواهید تبلیغات کنید در حالی که این موضوع قبلا نیز مطالعه شده و مطالعات می گوید جوابگو نیست.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: چرا شهرداری قبل از طرح موضوع در شورای شهر، موضوع را به شورای ترافیک برده و بدون مطالعه تصویب شده است؟

نجفی تصریح کرد: چرا به شورا احداث دو روگذر و یا زیرگذر در دو مکان پیشنهاد شده ولی در شورای ترافیک، چهار مکان پیشنهاد شده است

وی با بیان اینکه احداث روگذر در داخل شهر دیگر منسوخ شده است، اظهار کرد: با استفاده از چراغ قرمز و بدون ضرر و زیان به ملک های اطراف و به راحتی می‌توان مشکل را در این مکان ها حل کرد.

احداث روگذر در سه راهی تقاطع جاده مهاباد-تپه رش نیز توجیهی ندارد

جهانگیر قاسم زاده دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز گفت: چرا موضوع روگذر و زیرگذر بدون نظر شورای شهر، در شورای ترافیک مطرح شده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه احداث زیرگذر و یا روگذر در سه راهی شاهین دژ تبعات داشته و جوابگو نیست، افزود: احداث روگذر در سه راهی تقاطع جاده مهاباد-تپه رش نیز توجیهی ندارد.

رسول ملکی،شهردار میاندوآب نیز در پاسخ به مسائل مطرح شده، گفت:کجا نوشته باید در کمیته فنی تصویب شود؟ وقتی در بودجه هست نیاز به کمیته فنی نیست.

دلیل منطقی برای احداث پل ها ندیدیم

فخرالدین آذریان دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در حاشیه جلسه در مورد دلایل مخالفت و خروج از جلسه شورای شهر به خبرنگار ما گفت: چرا این پیشنهاد بدون مطالعه اولیه و طرح در جلسه و مصوبه شورای شهر در شورای ترافیک مطرح شده است.

وی با طرح این سوال که چه اصراری به اجرای بدون مناقصه و با ترک تشریفات این پروژ های پیشنهادی است، افزود: دلیل منطقی برای احداث پل ها ندیدیم.

هم چنین در این جلسه مصوب شد تا با هماهنگی شهرداری و محیط زیست، مکانی برای احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا پیش بینی شود و اعضا به تحقیق و تفحص از شهرداری، ممیزی املاک و نیز ساماندهی دکه های سطح شهر رای دادند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.