ثبت ۹۵۰ موقوفه انتفاعی و منعتی در سامانه جامع موقوفات میاندوآب
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۳۵
شناسه : 290971
10

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب در سامانه جامع موقوفات و بقاع و متبرکه ۵۰۴ مسجد و ۹۵ حسینیه موقوفه و ۹ امامزاده و زیارتگاه ثبت شده است.

پ
پ

حسین منفردی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر  با اشاره به آخرین وضعیت و تعداد موقوفات در  شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب با احتساب مساجد که جزء موقوفات انتفاعی هستند، در مجموع  ۹۵۰ موقوفه اعم از انتفاعی و منعتی وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب به تعداد رقبات نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان میاندوآب ۱۶۵ رقبه منفعتی، ۶۷۷ رقبه انتفاعی، ۶۱ رقبه تجاری و ۱۴۲ رقبه دارای درآمد وجود دارد که اغلب حقوق آنها از جمله سرقفلی در رقبات تجاری و حق نسق در رقبات کشاورزی واگذار شده و همین امر سبب درآمد بسیار پایین موقوفات است.

وی گفت:در شهرستان میاندوآب در سامانه جامع موقوفات و بقاع و متبرکه ۵۰۴ مسجد و ۹۵ حسینیه موقوفه و ۹ امامزاده و زیارتگاه نیز ثبت شده است.

منفردی تصریح کرد: همه ساله بویژه در مناسبت های مذهبی نظرگاه حضرت عباس(ع) در خیابان مدرس و امامزاده تاج الدین علی (ع) در بخش مرحمت آباد به عنوان محل اجتماع مردم به حساب می آید که مردم به آنجا مراجعت می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزاده‌ها و زیارتگاه ها، افزود: در همه ایام مختلف سال برنامه‌های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار و در ایام نوروز و تابستان نیز برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت اجرا می‏شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.