ثبت ۴۸ اثر تاریخی میاندوآب در فهرست آثار ملی کشور
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۴۵
شناسه : 294363
8
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب خبر داد: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب 48 اثر تاریخی در لیست آثار تاریخی ملی ثبت شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، فاطمه علیزاده امروز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان میاندوآب ۴۸ اثر تاریخی در لیست آثار تاریخی ملی ثبت شده است، اظهار کرد: تعداد آثار باستانی در شهرستان بیش از این تعداد بوده و هم اکنون بیش از ۲۰ مورد در حال طی روند ثبت هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب افزود: اخیرا خانه پدری شهید باکری به عنوان اثر فرهنگی و تاریخی و چشمه طبیعی حمام دوه اوچان به عنوان نخستین اثر طبیعی در بخش باروق به ثبت رسیده اند و ثبت غار جبیکلو نیز در حال طی مراحل است.

وی به مرمت و بازسازی آثار تاریخی شهرستان اشاره کرد و گفت: مرمت وبهسازی و حفاظت آثار تاریخی شهرستان به صورت ویژه از سال ۹۳ پیگیری شده و در این راستا استحکام بخشی و مرمت بستر پل تاریخی تاتائو بر روی رودخانه سیمینه رود میاندوآب و سایر مراحل مرمت از جمله عرشه پل و اقدامات لازم در خصوص نفوذ رطوبت به مسجد طاق نیز انجام گرفته است.

علیزاده در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت احداث ساختمان جدید موزه میاندوآب، اظهار کرد: عملیات بازسازی موزه میاندوآب از سال ۹۷ شروع شده ولی متاسفانه پیشرفت کندی داشته و از حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت گردشگری در این شهرستان، اظهار کرد: ساماندهی زرینه رود ظرفیت بالقوه گردشگری در این شهرستان را می تواند رونق بخشد.

وی هم چنین به برگزاری جشنواره های فرهنگی مانند نوروزگاه قبل از ایام کرونایی اشاره کرد و گفت:  جلب مشارکت های مردمی و اجتماعی در راستای حفاظت از آثار گردشگری و  تاریخی از دیگر اقدامات ما بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.