ثبت نام ۸۸۶ نفر برای انتخابات شوراهای روستا / ۸۹ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در میاندوآب تایید صلاحیت شدند
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
شناسه : 293860
7
فرماندار میاندوآب: فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه در این دوره ۸۸۶ نفر برای ۵۴۰ کرسی شوراهای روستا در این شهرستان ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: 89 درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر نیز در این شهرستان در هیئت های اجرایی تایید صلاحیت شدند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه‌محبت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در این دوره ۱۶۴ روستای شهرستان واجد شرایط انتخابات روستا داشتیم، گفت: از این تعداد در ۱۵۸ روستا ثبت نام داوطلبان انجام ولی از شش روستا کسی برای ثبت نام مراجعه نکرد.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه ۵۴۰ کرسی اصلی شوراهای اسلامی روستا در میاندوآب داریم که در این دوره ۸۸۶ نفر برای این ۵۴۰ کرسی ثبت نام کرده اند، افزود: ۲۴ روستا در میاندوآب دارای شورای پنج نفره و ۱۴۰ روستا نیز شورای سه نفره دارند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع داوطلبان ثبت نام کننده ۱۰ نفر خانم و ۸۷۶ نفر آقا هستند، اظهار کرد: ۱۹۸ نفر از داوطلبین دارای سابقه عضویت در شورا و ۴۸ نفر نیز ایثارگر و از لحاظ شغلی نیز ۲۹ نفر کارمند، ۹ نفر فرهنگی، هفت نفر بازنشسته و ۲۹۵ نفر شغل آزاد هستند.

شیرازه محبت تصریح کرد: دو نفر از داوطلبین دارای تحصیلات حوزوی، ۳۰ نفر کارشناسی ارشد،۹۰ نفر کارشناسی، ۴۵ نفر فوق دیپلم، ۱۳۳ نفر دیپلم، ۷۶ نفر متوسطه، ۸۴ نفر راهنمایی و ۴۲۶ نفر نیز تحصیلات ابتدایی دارند.

فرماندار میاندوآب اظهار کرد: امسال نسبت به دوره گذشته که در ۲۸ روستا شورا نداشتیم، امسال افزایش ثبت نام از لحاظ تعداد روستاها را داریم که نشان دهنده افزایش مردم و استقبال از عضویت در شورا دارد.

وی افزود: ۶۶ نفر از داوطلبین عضویت در شورای روستا زیر ۳۰ سال سن و چهار نفر از داوطلبین نیز ۷۱ تا ۷۵ سال سن داشته و بیشترین فراوانی نیز در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال و ۴۱ تا ۴۵ سال هر کدام با ۱۷۱ نفر داوطلب دیده می شود.

شیرازه محبت تصریح کرد: ۷۴۱ نفر از داوطلبین از طریق مراجعه حضوری به بخشداری ها، ۱۱۱ نفر از طریق دفاتر پیشخوان دولت، ۲۰ نفر از طریق نرم افزار دسکتاپ و ۱۴ نفر نیز از طریق اپلیکیشن موبایلی ثبت نام کرده اند.

فرماندار میاندوآب هم چنین در مورد نتیجه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر در میاندوآب در هیئت اجرایی، اظهار کرد: ۸۹ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در این شهرستان در هیئت های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.