تگرگ 118 میلیارد ریال به کشاورزان میاندوآبی خسارت زد
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
شناسه : 273743
4

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از وارد شدن 118 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب بر اثر بارش تگرگ در روزهای گذشته خبر داد.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: بارش تگرگ در روزهای گذشته در شهرستان میاندوآب، سبب وارد شدن خسارت میلیاردی به بخشی از باغداران در میاندوآب شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بازدید میدانی کارشناسان از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان، افزود: این بارش تگرگ با درصدهای متفاوت باغات انگور، سیب درختی، گردو، بادام، آلو، هلو و زردآلو را تحت تاثیر قرار داده است.

وی  گفت: براساس بررسی های کارشناسان به دو هزار و 107 هکتار از باغات شهرستان با پیش بینی تولید 9 هزار و 723 تن محصول  به میزان 15 الی 25 درصد و به ارزش 100میلیارد و 216 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

دیانتی تصریح کرد: همچنین بارش تگرگ 595  هکتار از محصولات زراعی کشاورزی شهرستان میاندوآب را تحت تاثیر قرار داده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه این اراضی کشاورزی شامل چغندرقند، پیاز و کلزا بوده است، اظهار کرد: بارش تگرگ به میزان 15 الی 30درصد و با پیش بینی تولید سه هزار و 465 تن محصول به ارزش 17 میلیارد و 820 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

وی افزود: در مجموع بر اثر بارش تگرگ به محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میاندوآب در حدود 118میلیارد و 36 میلیون ریال خسارات وارد شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.