توهین به مقدسات ملت ایران، نشان از استیصال و درماندگی جبهه استکبار است/ جامعه و مسئولین در مقابل خون شهدا مسئولیت دارند
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
شناسه : 304602
3
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: توسل به هتک حرمت و توهین به مقدسات ملت ایران، نشان از استیصال و درماندگی جبهه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی خاصه کینه عمیق آنان از رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلیمن اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اهمیت حجاب، گفت:حجاب قبل از اینکه حکمی از احکام شرع باشد یک ره‌اورد عقلی است که شرع مقدس آن را تایید نموده و آیات قرآن کریم نیز به‌عنوان اصلی‌ترین منبع احکام شرعی علاوه بر اصل پوشش مردان و زنان اشاراتی دارد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه پوشش، برای انسان یک «حسن ذاتی» و عریانی یک «قبح ذاتی» است، افزود: دلیل «حسن ذاتی» پوشش که امروزه تحت عنوان حجاب از آن یاد می‌کنیم این است که بشر از همان آغاز خلقت تا کنون، رعایت پوشش بدن را نه تنها یک امر خوب و قابل تمجید و تکریم، بلکه یک امر واجب و ضروری قلمداد نموده است.

وی به سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت:ما شرمنده این مادران و همسران شهداء بوده و باید قدردان آنها باشیم که اسوه های صبر و استقامت هستند.

جلالی به رمز و راز عظمت مادران و همسران شهدا اشاره و تصریح کرد: مؤمن گاهی به‌مرحله‌ای می‌رسد که در راه اسلام و برای خشنودی خدا جان فدا می‌کند، که بسیار پسندیده بوده و منزلت آن در قرآن ذکر شده است؛ اما گاهی به‌مرتبه‌ای از فهم می‌رسد که در راه اسلام و برای پسند خداوند، فدایی تقدیم می‌کند و عظمت حضرت ابراهیم(ع) نیز در همین فدایی دادن است و  اینجاست که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر پای مادر شهید که در راه اسلام فدایی داده بوسه می‌زند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه «اشک» و «خون» دو مؤلفه حیات‌بخش مکتب تشیع است، اظهار کرد: با رفتن شهید، اگر ارزش حیات‌بخش شهادت همچنان باقی است، فقط به‌برکت حیات شهدایی شهیدپروان همان مادران و همسران شهدا است که خود شهداء قطرات خون خود را فدا کردند و مادران و همسران شهداء قطرات اشک خود را فدای اسلام کرده اند .

وی با اشاره به مسئولیت سنگین مسئولان و اقشار مختلف مردم در قبال خون شهدا، افزود: اگر مواظب نباشیم و انقلاب در مسیر خود حرکت نکند و نسبت به آرمانهای شهدا و انقلاب کوتاهی کنیم ، خون به دل این خانواده شهدا خواهد شد و در قیامت جوابگوی شهدا و امام شهدا نخواهیم بود چرا که این انقلاب امانت است و نباید در امانت خیانت کنیم.

جلالی تصریح کرد: مسئولین در حفظ انقلاب باید از جان مایه بگذارند چرا که در سایه این خون شهدا این میز به آنها رسیده است و هرکس در هر مسئولیتی که دارد اعم از کارمند، معلم، بازاری و اقشار مختلف مردم به وظیفه خود عمل کنند.

امام جمعه چهاربرج افزود: خواهران و مادران نیز باید مواظب حجاب و عفاف خود باشند که بیشترین توصیه شهداء به حجاب زنان است.

وی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اقدام شنیع هفته‌نامه سخیف شارلی ابدو در هتک ساحت مرجعیت مذهبی، گفت: هم‌زمانی اقدام شنیع و رذیلانه نشریه فرانسوی در توهین به مقام شامخ رهبر سیاسی و مرجع دینی و مذهبی صدها میلیون نفر در سراسر جهان، با اقدام شنیع وزیر صهیونیست در تعرض به مسجد الاقصی و هتک حرکت قبله اول مسلمین جهان، نشانگر آن است که منشاء این گونه تعرضات و اقدامات موهن ریشه در موجودیت و تفکر منحوس صهیونیستم جهانی دارد.

جلالی با بیان اینکه این نشریه سخیف فرانسوی سابقه ننگین و شرم آوری از اهانت به ادیان آسمانی و پیامبران الهی به خصوص حضرت محمد مصطفی رسول الله الاعظم پیامبر اسلام (ص) را نیز در کارنامه سیاه خود دارد، گفت: خاستگاه نشریاتی موهن از این دست که به اسم آزادی بیان و عقیده، به مقدسات ملتها توهین می‌کنند، کشور فرانسه است که خود را مهد تمدن و آزادی و به دروغ خود را مدافع حقوق بشر و زنان و کودکان معرفی می‌کند، سوابق ننگینی از نقض فجیع حقوق بشر داشته و بنای حکومت‌های این به اصطلاح مدعیان باغ نشین به ظاهر متمدن و در واقع وحشیان و قاتلان سفاک ملت‌های کهن و متمدن، بر روی تجاوز و اشغال و کشتار و چپاول و جمجمه‌های انسان‌های بی گناه بنا شده است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه دولت فرانسه مسئول عواقب و پیامدهای این اقدام شنیع و موهن نشریه فرانسوی است، اظهار کرد: دولتمردان فرانسوی نمی‌توانند به اسم آزادی بیان یا خصوصی بودن این نشریه، از زیر بار مسئولیت سنگین چنین توهین‌هایی به مقدسات مردم ایران و مسلمانان جهان شانه خالی کنند و اینگونه اقدامات موهن باعث تشدید خشم و انزجار عمیق مردم ایران اسلامی و مسلمانان و متدینین و آزادیخواهان سراسر جهان می‌شود و زدودن تبعات و آثار آن برای رژیم فرانسه به آسانی میسر نخواهد بود.

وی  تصریح کرد: ملت و دولت ایران با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و به پشتوانه رشادت یاران قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم شهید حاج قاسم سلیمانی، امنیت خود را حفظ خواهند کرد و موانع و مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت و پشیمانی و شرمندگی برای دولت‌های زبونی مثل فرانسه خواهد بود که در ضدیت با ملت ایران، جایگاه خود را به پادوی صهیونیست‌ها و آمریکای جنایتکار و میزبان منافقین تروریست تنزل داده اند.

جلالی گفت: توسل به هتک حرمت و توهین به مقدسات ملت ایران، نشان از استیصال و درماندگی جبهه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی خاصه کینه عمیق آنان از رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی است که با تدابیر حکیمانه و بصیرت الهی خویش، فتنه دشمنان را در به راه انداختن بی ثباتی و ناامنی و تجزیه ایران اسلامی نقشه بر آب کرده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.