تولید ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
شناسه : 318786
1
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از تولید سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن یونجه در این شهرستان خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: میاندوآب با وجود ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: باتوجه‌به جایگاه مهم میاندوآب در دامپروری؛ کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه به‌منظور تولید و تأمین علوفه موردنیاز احشام، از دیرباز در این شهرستان مرسوم بوده و میاندوآب در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

وی افزود: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان میاندوآب بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

مقدم تصریح کرد: به طور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبارزه با آفت سرخرطومی انجام‌گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی‌کردن وضعیت مزارع یونجه در شهرستان میاندوآب، افزود: باهدف بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در مزارع یونجه؛ بازدیدهایی با حضور کارشناسان امر صورت‌گرفته و خوشبختانه نتایج مطلوبی داشته است.

دشت زرخیز میاندوآب قطب دامپروری و کشاورزی استان بوده و دارای حدود ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

میاندوآب با داشتن منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار و تولید سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان بوده، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری استان محسوب می‌شود.

میاندوآب در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.