تولید سالیانه 6 میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی/ میاندوآب رتبه دوم تولیدات کشاورزی استان را دارد
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
شناسه : 270604
7

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در کل استان سالانه 6/3 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که 950 هزار تن آن مربوط به میاندوآب است و این شهرستان بعد از ارومیه، رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در استان دارا است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، اسماعیل کریم زاده حق در جمع اعضای صندوق توسعه کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی محور و اساس توسعه است و باید محور توسعه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به جایگاه کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: اقتصاد نخست استان ما کشاورزی است و باید به این موضوع توجه داشت و به آن اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه میاندوآب رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در آذربایجان غربی دارا می باشد، افزود: همین امر از دلایل اصلی ایجاد و تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در میاندوآب است.

کریم زاده تصریح کرد: در کل استان سالانه 6/3 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که 950 هزار تن آن مربوط به میاندوآب است و این شهرستان بعد از ارومیه، رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در استان دارا است.

کریم زاده با اشاره به افتتاح صندوق توسعه بخش کشاورزی میاندوآب، اظهار کرد: این صندوق با سرمایه اولیه 21میلیارد و 200 میلیون ریال که 51 درصد سهام داران از تولیدکنندگان خریداری شده و 49 درصد به عنوان آورده دولت تامین شده است در شهرستان میاندوآب به عنوان نخستین شهرستان در شمال غرب کشور، افتتاح می شود.

کریم زاده افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای حمایت از کشاورزان افتتاح شده و نقش بسزایی در این زمینه خواهد داشت.

وی هم چنین با توصیه به کشاورزان برای رعایت توصیه های کارشناسان، اظهار کرد: کشاورزان توصیه های کارشناسان را به لحاظ نوع کشت و پایداری کشاورزی و مدیریت منابع آب رعایت کرده و مثلا به جای کشت چغندرقند به سمت کشت و تولید محصولات کم آب بر بروند تا کشاورزی ما با مشکل روبرو نشود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.