تولید سالیانه 31 میلیون اصله نهال در میاندوآب
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 317222
5
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این شهرستان دارای ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار بوده و با تولید سالیانه ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با بیان اینکه میاندوآب قطب کشاورزی در منطقه بوده و دارای برند ملی در تولید برخی محصولات کشاورزی است، گفت: میاندوآب در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت تولید نهال در این شهرستان، افزود: میاندوآب دارای ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار بوده و با تولید سالیانه ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۶۰ واحد از نهالستان‌های شهرستان میاندوآب موفق به اخذ مجوز فعالیت از مؤسسه بذر و نهال کشور شده‌اند، گفت: از این واحدها تعداد ۲۸ واحد به مساحت ۹۹ هکتار آماده عرضه نهال در سال زراعی جاری است.

مقدم با بیان اینکه تولید نهال در شهرستان میاندوآب برای ۹۴۵ نفر به طور مستقیم، زمینه اشتغال فراهم کرده است، تصریح کرد: سالیانه از این محل یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد عاید نهال کاران شهرستان می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه نهال‌های تولیدی در این شهرستان در دو گروه مثمر و غیر مثمر است، اظهار کرد: نهال‌های مثمر بیشتر شامل سیب، گلابی، به، هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو، آلبالو، گردو، بادام و انگور بوده و نهال‌های غیره مثمر نیز عمدتاً شامل صنوبر، تبریزی و بید است.

وی گفت: در راستای دانش‌بنیان کردن تولید نهال و اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید نهال‌های پایه رویشی باکیفیت بالا، مجوز تولید نهال پایه رویشی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و رعایت اصول فنی توسط نهالستان‌ها، برای ۳۰ واحد از نهالستان‌های میاندوآب صادر شده است.

مقدم افزود: نهال‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.