استقرار قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی/ سالانه شش هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ در میاندوآب تولید می شود
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
شناسه : 297652
10
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه شش هزار و 700 تن گوشت مرغ و ۸۸۶ تن تخم مرغ در میاندوآب تولید و روانه بازار می شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور سیمین بال میاندوآب، با اشاره به “واگذاری مسئولیت بازرسی و نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی و خوراکی های موضوع قانون انتزاع، به وزارت جهاد کشاورزی”، اظهار کرد: طی مصوبه دولت سیزدهم بازرسی و نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی (محصولات غذایی) به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که قبلاً توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام می گرفت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: واگذاری این مسئولیت، افزایش نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی مردم و تنظیم بازار محصولات غذایی را در پی دارد و در همین راستا نیز قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی مستقر شده است که استقرار قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی افزایش نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه شش هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ و ۸۸۶ تن تخم مرغ در میاندوآب تولید و روانه بازار می شود، تصریح کرد: میاندوآب دارای ۴۹ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید یک میلیون و پنج هزار و ۱۱۲ قطعه در سال، چهار واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۱۴۷ هزار قطعه و یک واحد مرغداری تخمی با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه است.

دیانتی گفت: وجود زنجیره تولید یکپارچه طیور شامل کشتارگاه سیمین بال با ظرفیت سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ قطعه، کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار، کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال و پرورش مرغ مادر گوشتی یکی از پتانسیل های خوب شهرستان در راستای تولید و توزیع گوشت مرغ است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: روزانه حدود ۱۴ تن از کشتارگاه صنعتی طیور سیمین بال میاندوآب با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی گوشت گرم مرغ استحصال و به بازار عرضه می شود.

رؤسا و پرسنل اداره بهبود تولیدات دامی و بازرسی، دیانتی را در این بازدید که به منظور نظارت بر روند کشتار و توزیع گوشت مرغ، انجام گرفت؛ همراهی می کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.