توسعه عمرانی وحل مشکلات روستاها در اولویت برنامه های ما قرار دارد/ طرح هادی در ۸۶ روستای بخش مرکزی بازنگری می شود
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
شناسه : 297006
3
بخشدار بخش مرکزی میاندوآب: بخشدار بخش مرکزی میاندوآب گفت: توسعه عمرانی ورفاهی روستاها و حل مسائل و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند؛ از اولویت های اصلی بخشداری مرکزی است.
پ
پ

به گزارش زرین‌خبر، مصطفی باقرنژاد در گفت وگو با خبرنگاران در میاندوآب با بیان اینکه یک چهارم جمعیت شهرستان در بخش مرکزی ساکن هستند، اظهار کرد: بخش مرکزی میاندوآب شامل ۸۴ روستا با ۶۸ هزار نفر جمعیت است‌.

بخشدار بخش مرکزی میاندوآب افزود: از ۸۴ روستا در ۷۶ روستا انتخابات شوراهای اسلامی روستاها برگزار شده و ۱۳ روستا دارای شورای پنج نفره و ۶۳ روستا دارای شوراهای سه نفره هستند.

وی به اقدامات انجام گرفته در راستای حل مشکلات روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام‌گرفته و پیگیری ها نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشکل آب در محور تپه رش که در قالب پروژه محرم تعریف شده بود، با اختصاص ۳۰۰ میلیاردریال از نظام آباد در حدود ۷۶روستا در دهه فجر امسال حل می شود تا دیگر شاهد معضل آب در این مناطق روستایی نخواهیم باشیم.

باقرنژاد به تعریف دو مجتمع هفت روستایی جداگانه در مسیر قاریاغدی و گاومیش گلی برای حل مشکل آب روستایی خبر داد و تصریح کرد: با برنامه های انجام گرفته این مجتمع ها نیز به پیمان سپرده می شود.

وی با بیان اینکه تصادفات بسیار و مشکل راه و جاده یکی از معضلات مردم در برخی محورهای روستاهای بخش مرکزی است، اظهار کرد: با اقدامات انجام‌گرفته و تلاش های نماینده مردم در مجلس در این دوره، مسیر ۲۰ کیلومتری از گوگ تپه تا چلیک به چهار قطعه پنج کیلومتری تقسیم و ۱۷۰ میلیارد ریال به قطعه اول پیش بینی شده تا با انتخاب پیمانکار این مسیر به ترتیب تعریض شده و در کنار آن ۲۵ میلیارد ریال به راه روستایی قزقلعه به رسول آباد و ۳۰ میلیارد ریال به راه گرده رشت به قلعه اختصاص داده ایم تا مشکلات مردم کاهش یابد و  این در حالی است که در چهار سال گذشته حتی یک متر نیز در این زمینه کاری انجام نگرفته است.

بخشدار بخش مرکزی میاندوآب از بازنگری در طرح هادی ۸۶ روستای در این بخش نیز خبر داد و افزود: برای این کار ۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم بود که اقدامات لازم در این زمینه انجام گرفته است.

وی گفت: در هشت روستا از جمله داش تپه، گرده رشت، زینال کندی، ملک آباد و گرده گل و للکلو و…. نیز بدون اینکه از مردم همیاری درخواست شود، طرح های اجرا می شود و در آینده نیز ۱۰ روستای دیگر را اضافه می کنیم.

باقرنژاد مشکل نان و نانوایی را از دیگر مشکلات مردم روستاهای بخش مرکزی برشمرد و افزود: در این زمینه نیز با تدابیر انجام گرفته مشکلات موجود با اقداماتی مانند راه اندازی نانوایی مرتفع شد.

توسعه عمرانی و رفاهی از آثار مثبت تفکیک چهاربرج و باروق است

بخشدار بخش مرکزی در ادامه این گفت و گو با موضوع تفکیک دو بخش مرحمت آباد و باروق و تاثیر آن بر روی بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: جمعیت بخش مرکزی میاندوآب از دو شهرستان جدید التاسیس چهاربرج و باروق بیشتر است و یکی از آثار مثبت این تفکیک این است که اعتبارات هر شهرستان به خودش اختصاص داشته و در نتیجه اکنون اعتبار بیشتری می تواند به بخش مرکزی اختصاص یافته و تحول عظیمی در رابطه با کارهای عمرانی و رفاهی بوجود آید.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد بیش از ۶۰ هزار نفر از باروق و چهاربرج به خاطر محرومیت کوچ کرده اند، اظهار کرد: رفع محرومیت و مهاجرت معکوس از دیگر آثار مثبت این طرح به شمار می رود و بررسی ها و شنیده ها نیز حاکی از آن است که بعد از تبدیل دو بخش باروق و مرحمت آباد به شهرستان، علاقمندی مردم بومی منطقه برای برگشت به باروق و چهاربرج افزایش یافته است.

جاده میاندوآب-سرچم، تا سال آینده بازگشایی می شود

باقرنژاد در بخش دیگر این گفت و گو با موضوع جاده سرچم-میاندوآب اشاره کرد و افزود: متاسفانه در فضای مجازی موضوعاتی مطرح می شود که مستند و مستدل نبوده و مبتنی بر واقعیت نیست.

بخشدار بخش مرکزی میاندوآب تصریح کرد: جاده میاندوآب-سرچم سال ۶۸ و در حدود ۳۲ سال پیش کلنگ زنی شده است و طبق آخرین اخبار با تلاش ها و پیگیری هایی که نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی انجام داده است، امسال بازگشایی شده و عبور از مسیر برای مردم میسر خواهد بود و آسفالت ۳۲ کیلومتر باقی مانده در سال آینده انجام می گیرد.

وی افزود: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به طور مداوم پیگیر پروژه بوده و پروژه ای که چهار سال راکد بوده، جان تازه ای گرفته و با افتتاح آن و کنارگذر شمالغربی قطعا یکی از معضلات اساسی که عبور کامیون ها و خودروهای سنگین بین شهری از داخل شهر بود، رفع خواهد شد.

باقرنژاد تعریض جاده میاندوآب-شاهین دژ از نصیرکندی تا آیدیشه در محدوده میاندوآب و احداث بیمارستان جایگرین بیمارستان عباسی را دیگر پروژه های مهم در حال اجرا عنوان کرد و افزود:باید قدردان و شکرگذار کسی که برای رفاه مردم شبانه روز تلاش می کند، باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.