توجه به مهارت آموزی در دانشگاه آزاد/ مسیر برون رفت از مشکلات توجه به تولید دانش بنیان است
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
شناسه : 301003
5
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد در زمینه دانش بنیان و ایجاد مرکز رشد و مهارت آموزی پیشرو بوده و به این موضوع توجه کرده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی زواری در همایش تجلیل از خیرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با بیان اینکه امروزه نقش دانشگاهها در جامعه پررنگ شده است، اظهار کرد: با توسعه‌ در کشور با ایجاد کارخانه‌ها، تربیت نیروی فکری در کنار نیروی علمی نیز در دستور کار قرار گرفت که دانشگاه آزاد در این بخش نیز همچون سایر دانشگاه‌ها در جهت تحصیلات تکمیلی و تربیت نیروی انسانی که بتواند تولید کننده بینش و دانش باشد گام برداشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”، افزود: مسیر گشایش و برون رفت از مشکلات در کشور رفتن به سمت تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است که این موضوع امروز در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: دانشگاهها باید در این راستا به مسائل منطقه ای، ملی  و حتی فراملی نیز توجه کنند و نباید رسالت دانشگاه در این زمینه منحرف شود.

زواری با اشاره به اینکه پنج هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی در استان وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد در زمینه دانش بنیان و ایجاد مرکز رشد و مهارت آموزی پیشرو بوده و به این موضوع توجه کرده است.

جایگاه میاندوآب در رشد و توسعه و موقعیت جغرافیایی در استان خاص است

امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با اشاره به رشد و توسعه دانشگاهها و علم آموزی به برکت انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانشگاه‌ها در سطح کشور گسترش و رشد یافته‌اند و اگر با گذشته مقایسه کنیم آثار این توسعه در زمینه‌های مختلف ملموس است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: متاسفانه برخی همیشه نیمه خالی لیوان را دیده و به نیمه لیوان و این همه پیشرفت و توسعه توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی تنها تعداد نفرات انگشت شمار از اعضای هیئت علمی از بانوان بودند، تصریح کرد:  ولی اکنون بیش از ۳۰ درصد اساتید خواهران بوده و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی برخلاف طاغوت به بانوان نیز بها می دهد.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه پزشکی نیز به رشد و توسعه دست یافته ایم و در حالی که قبل از انقلاب اسلامی پزشکان خارجی در کشور ما طبابت می کردند ولی امروز پزشکان ایرانی در دنیا حرف اول را می زنند.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه میاندوآب در مقایسه با شهرهای دیگر یک سر و گردن بالاتر است، افزود: جایگاه میاندوآب در رشد و توسعه و موقعیت جغرافیایی در استان خاص است و مسئولان امر نیز زحمت زیادی برای پیشرفت میاندوآب کشیده اند و اکنون هم نیازمند توجه بیشتر برای تبدیل به قطب علمی در جنوب آذربایجان‌غربی است.

باید در راستای توسعه دانش بنیان منطقه و توسعه همه جانبه قدم برداشت

فرماندار میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه باید در راستای توسعه و تلاش برای تحقق خواسته ها و انتظارات مردم قدم برداریم، گفت: باید در راستای توسعه دانش بنیان منطقه و توسعه همه جانبه قدم برداشت.

علی پیام با اشاره به اینکه میاندوآب از ظرفیت و پتانسیل های بی نظیر و خوبی برخوردار است، افزود: دانشگاهها و مراکز علمی می توانند نقش اساسی در توسعه پایدار ایفا کنند و عامل تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت هستند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در دانشگاه آزاد بیشتر شهرها مقطع دکتری وجود دارد و باید در میاندوآب نیز مقطع دکتری در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شود و همچنین در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز برخی رشته‌ها برحسب نیاز منطقه باید راه‌اندازی شود چرا که بیشتر جوانانی که در صدد ورود به بازارکار هستند در صورت نداشتن تخصص از بکارگیری توسط واحدهای تولیدی باز می‌مانند.

رامین رستمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم، گزارشی از اقدامات انجام گرفته را  در این دانشگاه ارائه کرد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.