توافق ایران و عربستان نتیجه هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
شناسه : 306450
3
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: توافق ایران و عربستان، برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی، محصول  پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.
پ
پ

به گزارش گروه سیاسی زرین خبر،  حجت الاسلام و المسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با طرح این سوال که شرط رهایی ملت ایران  از نظام سلطه چیست؟، اظهار کرد: سؤال اساسی این است که آیا با وجود نظام جمهوری اسلامی، امکان زیست مسالمت‌آمیز با احترام متقابل ایران و غرب وجود دارد؟

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه از دو منظر، فرض چنین زیستی میسر نیست، افزود: منظر اول در این زمینه نگاه تاریخی به خصلت ملی ملت ایران است؛ تاریخی با مقاطعی نظیر نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، نهضت ملی نفت، قیام ۱۵ خرداد و غیره که معرف خصلت استبدادستیزی، استعمارستیزی و استکبارستیزی ملت ایران در قرن معاصر است.

وی گفت: از نگاه هویتی به انقلاب اسلامی که با محوریت استقلال و آزادی است نیز چنین زیستی میسر نیست.

جلالی تصریح کرد: به بیان امام راحل(ره) تحقق دو شرط، عامل به‌رسمیت شناختن ایران از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش است:اول این‌که نگوییم اسلام جوابگوى جامعه است و دوم این‌که آنها آقا باشند و ما نوکر.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: با این دو شرط نیز آنها ما را به‌عنوان یک ملت عقب‌مانده و ضعیف به‌رسمیت می‌شناسند و تحقق این دو شرط یعنی حذف خود جمهوری اسلامی .

وی افزود: اگر  دشمن روی موضوعاتی مثل فناوری هسته‌ای، قدرت موشکی، حضور منطقه‌ای تمرکز کرده به این دلیل است که آن را مقدمه‌ای برای حذف جمهوری اسلامی می‌داند؛ یعنی می‌خواهد اول بازوان و اهرم‌های قدرت ایران را بچیند، سپس ضربه نهایی را وارد کند.

جلالی تصریح کرد: انتهای هر مذاکره‌ای با آمریکا، پایان نظام جمهوری اسلامی است و چیز دیگری آنان را راضی نخواهد کرد.

امام جمعه چهاربرج با تاکید بر اینکه ملت ایران باید در تمام ابعاد و ساحت‌ها، مقاوم و قوی باشد و ایران قوی را به‌معنای جامع کلمه‌اش محقق نماید، افزود: ملتی که ابزارهای دفاعی خود را تسلیم دشمن می‌کند تا شاید امتیازی بگیرد، در حقیقت سند نابودی خود را امضا کرده است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت آقای رئیسی به‌شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول  پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

جلالی با بیان اینکه در تحلیل این رویداد باید بدون بزرگ‌نمایی و ذوق‌زدگی مواجه شد، گفت: باید در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت؛ تعهدات عربستان راستی‌آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: ایران اسلامی بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع‌رسانی و مشورت‌خواهی از هم‌پیمانان منطقه ای خود و در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورایعالی امنیت ملی به این عرصه ورود کرده است و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده است.

وی با اشاره به واکنش های مثبت و منفی به این توافق توسط کشورهای مختلف، گفت: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بهره رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و نابودی است، اظهار کرد: این روزها شرایط سیاسی و امنیتی سرزمین‌های اشغالی به وضعیت پیش از وقوع زلزله‌ای می‌ماند که به‌محض رخ دادن همه‌چیز را به ویرانه تبدیل خواهد کرد در حقیقت رژیم صهیونیستی به لبه پرتگاه رسیده و با اندک تکانی کارش تمام است.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه اکنون شاهد هستیم که ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل دولت نتانیاهو قد علم کرده است، تصریح کرد: اظهارات صریح مقامات اسرائیلی و حامیان غربی آنها نسبت به فروپاشی از درون این رژیم در کنار تمرد نیروهای ارتش، نشان می‌دهد وضعیت خیلی فاجعه‌بارتر از آن‌چیزی است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود و این بحران به مدت هشت دهه همچون آتش زیر خاکستر باقی مانده بود که فقط به یک جرقه نیاز داشت که تندروها ناخواسته آن‌را کلید زدند.

جلالی هم چنین به تقارن فصل بهار با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: هر چیز بهاری دارد و قرآن، بهار جان‌ها است و رمضان ماه نزول قرآن و در حقیقت هم‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی است برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از مسئولان چهاربرج در زمینه آماده سازی شهر برای ایام نوروز و پیگیری های فرماندار در مورد مسائل و مشکلات شهرستان، افزود: مسئولان باید با برنامه ریزی از بروز معضلاتی مانند آنچه در پنج شنبه آخر سال با آن روبرو بودیم جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.