توئیتر در تسخیر «باکری غیرت آذربایجان»
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
شناسه : 317510
2
کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان فضای مجازی در سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری؛ هشتگ «باکری غیرت آذربایجان» را ترند توییتر فارسی کردند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان فضای مجازی میاندوآب؛ هم‌زمان با ۲۵ اسفند سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری، افتخار میاندوآب و آذربایجان؛ هشتگ «باکری غیرت آذربایجان» را ترند نخست شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) کردند

 کاربران ذیل این هشتگ از صبح روز جمعه؛ ضمن اشاره به اینکه میاندوآب، زادگاه شهید باکری بوده و باید حق این شهید در زادگاهش ادا شود، به رشادت‌ها و ایثارگری‌های فرمانده دلیر و شجاع لشکر عاشورا پرداخته و در توییت‌های مختلف آن‌ها را بیان کردند.

 این هشتگ که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان فضای مجازی میاندوآب انتخاب و مورداستفاده قرار گرفته بود؛ در کمتر از ۴ ساعت جزو ترندهای برتر توئیتر فارسی قرار گرفته و مورد استقبال کاربران فضای مجازی در اقصی‌نقاط کشور قرار گرفت.
هم چنین کاربران ذیل این هشتگ نزدیک به ۲۵ هزار توییت و ری‌توییت ثبت کردند.
شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان در ۳۰ فروردین سال ۱۳۳۳ هجری شمسی در شهرستان میاندوآب متولد شد و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در «عملیات بدر» به‌خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول به خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد شد و درحالی‌که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.
درحالی‌که سراسر ایران و به‌ویژه آذربایجان به سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری افتخار می‌کند و همه ساله یادواره شهید باکری در شهرهای مختلف برگزار می‌شود؛ اما متأسفانه آن‌گونه که شایسته است؛ حق شهید باکری در زادگاهش ادا نشده است.

میاندوآب، زادگاه شهید باکری بوده و سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری و ۸۵۰ شهید میاندوآب افتخار این شهر هستند و بارها نوشته و گفته شده که در مورد شهید باکری آن‌گونه که باید حق این شهید در زادگاهش ادا نشده است و لازم است همایش‌ها و کارهای تحقیقاتی و میدانی در این زمینه انجام‌گرفته و این نقیصه جبران شود.


انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.