تنور  بازار شب چله زمستانی است/ دست مشتریان به خرید یلدا نمی رسد
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
شناسه : 269736
5

با گشتی در بازار به خوبی می توان متوجه شد که بسیاری از مردم به دلیل گرانی اقلامی مانند آجیل کمتر به سراغ آنها می روند و ترجیح می دهند تا این شب را حداکثر با خرید یک کیلو میوه یا یک هندوانه سر کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در آستانه شب یلدا مردم در تلاطم برای خرید هستند، اما نه آن تلاطم و شور و نشاطی که انتظار داریم.

با گشتی در بازار به خوبی می توان متوجه شد که بسیاری از مردم به دلیل گرانی اقلامی مانند آجیل کمتر به سراغ آنها می روند و ترجیح می دهند تا این شب را حداکثر با خرید یک کیلو میوه یا یک هندوانه سر کنند.

البته گرانی اقلامی مانند آجیل شاید برای قشر مرفه جامعه که شب یلدا به کامشان مانند هندوانه یلدا شیرین است به چشم نیاید اما این موضوع برای کارگرانی که چند ماه حقوق عقب افتاده داشته و یا کسانی که وضعیت مالی و معیشتی خوبی ندارند، به خوبی به چشم می آید.

هم اکنون قیمت های اقلام شب یلدا مانند هندوانه کیلویی حداقل دو هزار و ۵۰۰ تومان، آجیل کیلویی به طور متوسط ۴۰ هزار تومان، انار کیلویی سه هزار تومان، سایر میوه ها مانند پرتقال، نارنگی و سیب و خیار کیلویی دو هزار تومان و تخمه به طور متوسط ۱۳هزار تومان، بادام زمینی به ۱۵هزار تومان و سایر تنقلات مانند بادام زمینی و پسته نیز به طور متوسط از ۲۵هزارتومان تا ۵۰هزار تومان است، که این امر نشان از گرانی برخی از این اقلام و عدم استقبال مردم از خرید آنها دارد.

گلایه مردم از گرانی ها

برخی از شهروندان نیز از قیمت های بالا گلایه کرده و  می گویند: وضعیت معیشتی ما خوب نبوده و گرانی اقلام نیز سبب شده تا شرمنده زن و بچه مان باشیم و حتی شاید نتوانیم به جز یک هندوانه، چیز دیگری برای شب یلدا تهیه کنیم.

یکی دیگر از شهروندان نیز می گوید: ما هم دوست داریم تا انواع تنقلات را خریداری کنیم و در کنار خانواده از خوردن آنها لذت ببریم ولی وقتی توان مالی مان اجازه نمی دهد، نمی توانیم حتی از کنار این مغازه ها رد بشویم، حالا برسد به اینکه از این اقلام خریداری کنیم.

تنور  بازار شب یلدا زمستانی است

با توجه به گفته های برخی از شهروندان گرانی برخی از اقلام مانند آجیل و پسته سبب شده که بازار این اقلام با کاهش مواجه شود، اما این گرانی در مواردی بازار هندوانه را بی نصیب نگذاشت و سبب شد تا بازار هندوانه نیز کسادتر از سال های قبل باشد، هر چند که شاید امشب و در شب یلدا، بازار هندوانه داغ تر شود.

در حالت کلی نمی توان گفت که بازار شب یلدا، کاملا راکد و سکون است اما این را می توان گفت که تنور بازار شب یلدا، زمستانی بوده و سرد است و مردم میل چندانی به خرید تنقلات و برخی اقلام در آخرین روز پاییز ندارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.