تندباد ۹۳ میلیارد ریال به محصولات کشاورزی و باغی میاندوآب خسارت زد
۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
شناسه : 273456
2

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب از وارد شدن 93 میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی این شهرستان بر اثر تندبادهای اخیر خبر داد.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به تندبادهای نیمه نخست فروردین امسال در این شهرستان، گفت: این تند باد که در روزهای ابتدایی فروردین ماه میاندوآب را درنوردید؛ به محصولات کشاورزی، تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب ۹۳ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: بر اساس بازدید و گزارش کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به دو هزار و ۲۸۷ هکتار از باغ های شهرستان به میزان ۳۰ درصد و با پیش بینی ۱۰۹ هزار و ۷۷ تن به ارزش ۸۷ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی افزود: همچنین به ۲۵۰ هکتار از مزارع چغندرقند و پیاز این شهرستان، با تخریب ۱۰۰ درصدی نوار آبیاری تی تیپ به ارزش پنج میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

دیانتی تصریح کرد: طوفان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز به تاسیسات و زیربناهای دامی شهرستان میاندوآب خسارت وارد کرده است.

گفتنی است در روز های نخست امسال تند باد به سرعت ۱۱۲ کیلومتر میاندوآب را درنوردید و سبب ریزش برخی دیوار های روستایی و سقوط اجسام از بلندی ها به معابر عمومی شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.