«تمرچین»مسیر کوتاه برای زائران اربعین حسینی است/ زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا یک ضرورت است
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
شناسه : 302422
3
رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی: رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: مرز تمرچین علاوه بر اینکه مسیر تردد زائران اربعین را تسهیل و کوتاه می کند، برکات خوبی نیز برای توسعه استان خواهد داشت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اسد میرزایی امروز جلسه ستاد اربعین شهرستان میاندوآب در سخنانی اظهار کرد:امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در سخت ترین شرایط اسلام و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشتند، بنابراین تمام فعالیت بانیان عزاداری، برپایی راهپیمایی اربعین و ستاد اربعین نیز باید در راستای زنده نگه داشتن اسلام و فرهنگ عاشورا و کربلا باشد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای سفر زائران اربعین حسینی، افزود: مرز تمرچین علاوه بر اینکه مسیر تردد زائران اربعین را تسهیل و کوتاه می کند، برکات خوبی نیز برای توسعه استان خواهد داشت.

وی با تاکید بر فضاسازی فرهنگی مناسب در این ایام، گفت: باید در این ایام فضاسازی ادارات، محلات و محیط شهری متناسب با عزای سید و سالار شهیدان باشد.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن میاندوآب در مسیر عبور زائران کربلا، ایجاد موکب در ورودی و خروجی شهر و برپایی حداقل ایستگاه های صلواتی در سطح شهر باید مورد توجه بوده و پرشورتر از همیشه برگزار شود.

رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی افزود: برپایی مراسم در ادارات و یا در مصلای امام خمینی (ره) با اجرای برنامه های زیارت اربعین، قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم اقداماتی هستند که انتظار داریم در دستور کار ستاد اربعین شهرستان میاندوآب قرار گیرد.

میاندوآب، ملجا عاشقان اهل بیت(ع) است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: مردم میاندوآب در تمام دوران از عاشقان اهل بیت بوده اند و در ایام محرم نیز مساعدت ها و کمک هایی که از طرف اهالی میاندوآب به ستاد اربعین شده است در سطح استان کم نظیر بوده و خواهد بود.

محمدرضا رضایی افزود:عملکرد دستگاه های دولتی در همکاری با ستادهای بازسازی عتبات عالیات و اربعین شایسته تقدیر است.

وی گفت: مسیر حرکت زائرین با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ساماندهی و آماده سازی شده است و امیدواریم در فرصتی که برای میزبانی از زائران حضرت ابا عبدالله بدست آورده ایم، فرهنگ غنی مردم میاندوآب در عشق به ائمه اطهار را به نمایش بگذاریم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.