تمامی مطالبات گندم‌کاران میاندوآب پرداخت شد
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
شناسه : 312656
1
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تمام مطالبات گندم‌کاران شهرستان به مبلغ یک هزار و ۲۶۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز پرداخت شده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، رضا مقدم امروز در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی میاندوآب با تقدیر و تشکر از حمایت‌های فرمانداری شهرستان از بخش کشاورزی، گفت: تعامل و مشارکت سازنده بین ادارات و ارگان‌های مرتبط با این بخش، در راستای حل‌وفصل مسائل و مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی وجود دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: امسال روند خرید تضمینی محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شهرستان با یک برنامه‌ریزی منسجم و مطلوب انجام گرفت و در این راستا ۸۵ هزار و ۶۹۷ گندم تولیدی زارعین منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این محصول خریداری شد.

وی افزود: تمام مطالبات گندم‌کاران شهرستان به مبلغ یک هزار و ۲۶۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز پرداخت شده است.

مقدم با بیان اینکه سطح ابلاغی سازمان برای کشت گندم آبی و دیم در سال زراعی جدید ۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار است، تصریح کرد: تاکنون در سطح ۱۵ هزار و ۷۴۸ هکتار با گندم‌کاران این شهرستان جهت کشت محصول گندم عقد قرارداد انجام‌گرفته و در شش هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان نیز کشت گندم انجام‌گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به توزیع ۷۹۵ تن بذور اصلاح شده و بوجاری ۹۵۶ تن بذور خودمصرفی کشاورزان شهرستان، اظهار کرد: کشت گندم در شهرستان ادامه دارد و به دلیل اهمیت استراتژیکی این محصول، در راستای پایداری تولید گندم تلاش خواهیم کرد.

وی هم چنین با تأکید بر بهبود تغذیه محصولات زراعی، افزود: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۶۰ تن کودهای شیمیایی برای کشت‌های پاییزه بین کشاورزان توزیع شده است.

مقدم به اهمیت توسعه کشت دانه‌های روغنی در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات روغن نیز اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جدید بیش از ۴۲۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب زیر کشت محصول کلزا رفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: امسال با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان این شهرستان برداشت شد.

مقدم اظهار کرد: بیش از ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از سطح ۳ هزار و ۸۷۲ هکتار از باغات سیب این شهرستان برداشت شد که بیش از ۲۵ هزار تن از این محصول تاکنون در سردخانه‌های این شهرستان بارگیری شده است.

وی گفت: همچنین تاکنون شش هزار و ۵۰۰ تن سیب درجه ۳ یا صنعتی نیز توسط مراکز مجاز جمع‌آوری و عرضه بهداشتی این محصول خریداری شده است.

از ظرفیت کشاورزی برای توسعه میاندوآب استفاده شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: شهرستان میاندوآب دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی بوده و باید در راستای توسعه اقتصاد شهرستان از آنها بهره گرفت.

علیرضا بیرامی افزود: خاک حاصلخیز، وجود دو رودخانه زرینه‌رود و سیمینه‌رود، تمدن قوی مردمان غیور و سابقه دیرینه فعالیت کشاورزان باتجربه و ماهر آن در زمینه کشاورزی، میاندوآب را به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان تبدیل کرده است.

وی هم چنین با مطلوب ارزیابی‌کردن روند خرید تضمینی محصول گندم تولیدی کشاورزان شهرستان از کلیه دست‌اندرکاران و عوامل خرید این محصول تقدیر و تشکر کرد.
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.