تلویزیون‌های شهری میاندوآب دوباره روشن می‌شوند
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
شناسه : 313792
5
قدمی مثبت در راستای فرهنگ‌سازی؛ شهرداری میاندوآب در دوره جدید مدیریت شهری پس از شروع فعال در اقدامات عمران شهری، در امر تبلیغات محیطی نیز دست‌به‌کار شده و قصد دارد تا دوباره تلویزیون‌های شهری را احیا کند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، تبلیغات شهری یکی از روش‌های مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای ارتباط با مخاطبان در فضای باز است.

تبلیغات شهری می‌تواند با استفاده از ابزارهای مختلف مانند بیلبورد، تلویزیون شهری، اعلان، بنر و غیره، پیام‌های تبلیغاتی را به‌صورت گسترده، جذاب و خلاقانه به چشم مردم بیندازد.

یکی از به‌روزترین و مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات شهری که می‌تواند مورداستفاده شهرداری‌ها قرار گیرد، استفاده از تلویزیون شهری است.

تلویزیون شهری یک رسانه ارتباط‌جمعی است که برای پخش برنامه‌های محلی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در یک شهر یا منطقه خاص استفاده می‌شود.

تلویزیون شهری معمولاً توسط سازمان‌های غیرانتفاعی، مردمی، دانشگاهی یا دولتی اداره می‌شود و هدف آن ایجاد فضایی برای بیان نظرات، نیازها و خلاقیت‌های شهروندان است.

در میاندوآب نیز در دهه ۸۰، تلویزیون شهری در دو نقطه از این شهر نصب شده بود تا مورداستفاده قرار گیرد؛ اما پس از مدتی این تلویزیون‌های شهری خاموش شدند و هم اکنون تنها قاب خالی یک از آن‌ها در میدان انقلاب خودنمایی می‌کند.

پیشنهاد شهرداری برای نصب تلویزیون‌های شهری

اما شهرداری میاندوآب در دوره جدید مدیریت شهری پس از شروع فعال در اقدامات عمران شهری، در این زمینه نیز دست‌به‌کار شده و قصد دارد تا دوباره تلویزیون‌های شهری را احیا کند.

در این راستا محمدزاده شهردار میاندوآب در نامه‌ای به شورای شهر، پیشنهاد تهیه و نصب تلویزیون‌های تبلیغات شهری را در چند نقطه از شهر داد تا در شورای شهر مطرح و نظر اعضای شورای شهر در این زمینه اخذ شود.

موافقت شورای شهر با تهیه و نصب تلویزیون‌های شهری

در جلسه اخیر شورای شهر میاندوآب نیز نامه شهرداری برای تهیه و نصب تلویزیون‌های شهری مطرح و پس از ارائه توضیحات توسط کارشناس مربوطه شهرداری، اعضای شورای شهر با اکثریت آرا مصوب کردند تا شهرداری پس از مکاتباتی دقیق به تعداد موردنیاز در نقاطی از سطح شهر و با قیمت کارشناسی، کارشناسان رسمی دادگستری برای واگذاری به‌صورت اجاره به اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی دارای صلاحیت و مجوزات قانونی از طریق سامانه ستاد اقدام کند.

البته برخی از اعضای شورای شهر مکان‌هایی را نیز به‌عنوان پیشنهاد برای نصب تلویزیون‌های شهری مطرح کردند؛ اما شورای شهر در نهایت وارد جزئیات و مکان‌های پیشنهادی برای نصب تلویزیون‌های شهری نشد تا در جلسات آتی این موضوع مطرح شود.

نقش تلویزیون شهری در ارتقا آگاهی و فرهنگ‌سازی

بارها کارشناسان تبلیغات محیطی و شهری نسبت به استفاده شهرداری میاندوآب از همه ظرفیت‌ها برای فرهنگ‌سازی تأکید داشته‌اند و تلویزیون شهری نیز می‌تواند به‌عنوان یک ابزار توسعه مشارکتی، تقویت هویت فرهنگی، ارتقای سطح آگاهی و ترویج حقوق شهروندی عمل کند.

از سوی دیگر تبلیغات شهری دارای مزایای زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به قابل‌مشاهده بودن به‌صورت شبانه‌روزی و تأثیر مستقیم روی ذهن و رفتار مخاطبان، افزایش آگاهی و شناخت، افزایش زیبایی و جذابیت فضای شهری و ایجاد تنوع و خلاقیت در طراحی و اجرا اشاره کرد که امیدواریم شهرداری میاندوآب نیز پس از طی مراحل بتواند از این ظرفیت عظیم به‌خوبی استفاده کند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.