تقسیمات کشوری، امکان توسعه و پیشرفت مناطق مختلف را فراهم می کند
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
شناسه : 295359
11
معاون پارلمانی رئیس جمهور: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: موضوع تقسیمات کشوری، موضوعی چند جانبه و چند بعدی بوده و تقسیمات کشوری، امکان توسعه و پیشرفت مناطق مختلف را فراهم می کند.
پ
پ

به گزارش زرین‌خبر، امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان‌غربی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، سرپرستان  فرمانداری های جدیدالتاسیس چهاربرج و باروق معرفی شدند.

در این مراسم معاون پارلمانی رئیس جمهور  در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: تقارن افتتاح فرمانداری های چهاربرج و باروق با عید سعید غدیر خم قطعا مبارک است.

حسینعلی امیری با بیان اینکه هر زمان انقلاب نیاز داشته مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در صحنه بوده اند، افزود: هر زمان انقلاب نیاز داشته است در صحنه بوده واز اسلام و نطام و ولایت و انقلاب دفاع کرده اید.

وی با اشاره به اینکه موضوع تقسیمات کشوری، موضوعی چند جانبه و چند بعدی است، افزود: در این زمینه ها مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی و…. مطرح بوده و مسائل که دارای پیچیدگی های خاصی است، در ابعاد مختلف بررسی می شود.

امیری تصریح کرد: این مسائل نیاز به کار دقیق و سنجیده دارد و در سال های گذشته نیز نماینده وقت(محبی نیا) و امام جمعه فقید چهاربرج موضوع درخواست مردم را مطرح و پیگیر بودند ولی طرح تقسیمات کشوری مدتی مسکوت ماند و در ماه‌های اخیر با تلاش و جدیت عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی و در یک زمان فشرده در هفته گذشته و در حالی که که تراکمی از کارها مواجه بودیم، تصویب شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور هم چنین در باروق با بیان اینکه مهاجرت یعنی آسیب های اجتماعی و به هم خوردن ترکیبات جمعیتی و خالی شدن روستاها و برخی مشکلات، اظهار کرد: امیدواریم با این اقدامات توسعه منطقه شتاب بیشتری بگیرد و شرایط بهتری نسبت به قبل شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: ادارات دولتی نیز به تدریج در منطقه مستقر خواهند شد و باید با دست به دست هم دادن و تلاش بیشتر؛ مانع از مهاجرت شویم.

ارتقاء بخش های باروق و چهاربرج به فرمانداری بسترهای توسعه این دو شهرستان را سرعت می بخشد

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به مصوبه هیات دولت در راستای خواست و اراده مردم در خصوص ارتقاء بخش های باروق و چهاربرج به شهرستان تصریح کرد: با ایجاد فرمانداری و استقرار دستگاه های اجرایی در این دو شهرستان بسترهای توسعه سرعت می گیرد.

محمدمهدی شهریاری ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، وحدت و همدلی را مبنای اصلی توسعه در استان دانست و گفت: ارتقای بخش چهاربرج از خواسته های دیرین مردم بود که در سفر دو سال پیش بنده به همراه آقای محبی نیا نماینده وقت مطرح شد و امروز نیز با مساعدت دولت و پیگیری های عیسی زاده نماینده مردم در مجلس این امر محقق شد.

وی با قدردانی از همراهی مردم در برنامه های دولت افزود: اگر چه برخی نسبت به ارتقاء این دو بخش معترض بودند اما قاطبه مردم با دوراندیشی نسبت به این امر خوشحال و رضایت دارند.

استاندار آذربایجان غربی ابراز امیدواری نمود تا با همراهی مردم و همه ارکان خدمت رسان، روند خدمت رسانی به مردم این دو شهرستان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

شهریاری با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه، تصریح کرد: اضافه شدن دو شهرستان در جنوب استان، یعنی نیاز به امکانات بیشتر در منطقه و ایجاد فرودگاه و… و این می تواند روند توسعه را شتاب بخشد.

زمینه اشتغال و توسعه و پیشرفت با گسیل امکانات به منطقه فراهم می شود

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: آنهایی که می‌گویند با شهرستان شدن باروق، میاندوآب‌ کوچک می‌شود آن زمان که روستاییان و بیش از ۶۵ هزار نفر از این بخش از روی محرومیت به تهران و قم مهاجرت می‌کردند و حاشیه نشین می‌شدند کجا بودند؟

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه محرومیت در هر نقطه باروق موج می زند، افزود: دو مرتبه به صورت هوایی به همراه استاندار از منطقه بازدید کرده ایم و محرومیت را دیده ایم.

وی هم چنین در جمع مردم چهاربرج نیز گفت: آنهایی که می‌گویند با شهرستان شدن چهاربرج، میاندوآب‌ کوچک می‌شود آنها میخواهند شیرینی این‌ اتفاق بزرگ را به کام چهاربرجی ها تلخ کنند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در تشریح تبدیل چهاربرج به شهرستان و با گرامیداشت یادوخاطره امام جمعه فقید چهاربرج، اظهار کرد: برای این کار خود چهاربرجی ها بیشتر از همه زحمت کشیده اند و تلاش کرده اند که مبارکشان باشد.

عیسی زاده با تاکید بر اتحاد و همدلی برای توسعه و پیشرفت، تصریح کرد: با شهرستان شدن چهاربرج و باروق، زمینه اشتغال و نیز توسعه و پیشرفت با گسیل امکانات به منطقه فراهم می شود و در ادامه قدم های بعدی فراهم شود.

هم چنین حجت الاسلام اصغر جلالی امام جمعه چهاربرج نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، از تلاش ها و پیگیری ها برای تحقق خواسته مردم این شهر تقدیر و تشکر کرد.

همچنین طی افتتاح این فرمانداری‌ها، “سهندعلی ستاری” بخشدار سابق باروق با حکم استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان سرپرست فرمانداری تازه تاسیس باروق و “فخرالدین صمدی” بخشدار پیشین مرحمت‌آباد نیز به سمت سرپرست فرمانداری تازه تاسیس چهاربرج منصوب شدند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.