تفکر بسیجی در حال تبدیل‌شدن به فرهنگ جهانی است
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
شناسه : 313503
5
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: بسیج یک فرهنگ است که قابلیت جهانی‌شدن داشته و امروز تأثیرات این تفکر و فرهنگ را در دنیا شاهد هستیم
پ
پ

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به هفته بسیج و تبریک این هفته به بسیجیان، اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ است که قابلیت جهانی‌شدن داشته و تقدیر و تشکر قلبی را از تمام بسیجیان به‌ویژه آنهایی که در صحنه حضور فعال دارند؛ اعلام می‌کنیم.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به بسیج جهانی علیه رژیم صهیونیستی، افزود: هرچند ابعاد پیروزی مجاهدان غیرتمند فلسطینی در حماسه طوفان الاقصی به‌صورت کامل بیان نشده؛ اما یکی از دستاوردهای بزرگ این نبرد تاریخی، شکوهمندی تجمع‌ها و راهپیمایی‌های مختلف در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به‌عنوان یک بسیج جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: در واقع مقاومت مردم غزه صحنه‌های اعجاب‌آوری را از بسیج مردم دنیا رقم زده است و دستاوردی جهانی را به وجود آورده است که صهیونیست‌ها حتی فکر آن را هم نمی‌کردند.

جلالی تصریح کرد: در واقع نتیجه آن چیزی شد که مقام معظم رهبری فرمودند و بسیج لندن، بسیج فرانسه همه‌وهمه آمده بودند و هنوز هم در صحنه هستند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه دشمن از هر چه هراس داشت بر سرش آمد، اظهار کرد: این جنگ، نه فقط جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی، نه جنگ مقاومت و استکبار، نه جنگ کفر و اسلام، بلکه جنگ شرافت انسانی و رذالت و خباثت شیطانی است.

وی با اشاره به اینکه جنود شیطان و دنیای کفر هر آنچه در اختیار دارد برای رژیم رذل و خبیث صهیونیستی با تمام قوا به میدان آورده است، افزود: اما مردم غزه جز خدای متعال کسی را ندارند و این یعنی همه چیز دارند و ان‌شاءالله خدای متعال چنان نصرتی نصیب رزمندگان مقاومت خواهد کرد که شیرینی آن تمام تلخی‌ها را از بین خواهد برد.

جلالی تصریح کرد: برخلاف محاسبات و چشم ظاهربین بسیاری از ما، نصرت خدا زودهنگام و یا دیرهنگام نیست؛ بلکه نصرت خدا به هنگام، به‌موقع و مؤثر است.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به اینکه نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد:۳۴ سال بعد از جنگ جهانی دوم که منجر به‌وجودآمدن سیستم دوقطبی در دنیا شد، انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و غرب و شرق را به چالش کشید.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، صریحاً خاطرنشان می‌شوند که پیروزی انقلاب اسلامی، آغازگر عصر جدید عالم است.

جلالی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج به وقایع و اتفاقات سرزمین‌های اشغالی و غزه اشاره کرد و گفت: به گفته تحلیل‌گران و کارشناسان، دو موضوع مورد اهتمام آمریکا و اروپا در این روزها و محور رایزنی و مراکز مطالعات و دولتی آنها، یافتن راهکار عملی و نقشه راهی برای آینده غزه است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به تداوم توطئه‌ها علیه غزه و خیالات خامی که آمریکا و غرب برای غزه در سر می‌پرورانند، اظهار کرد: آواره‌کردن بیش از ۱/۵ میلیون نفر از ساکنان غزه به بیش از ۶۵ کشور دنیا برای کاستن از تراکم جمعیتی و فراهم‌آوردن امنیت برای اشغالگران اسرائیلی و تداوم پروژه صهیونیستی که در حال فروپاشی است، از موضوعات مورد اهتمام آمریکا و غرب است.

وی به تلاش آمریکا و اروپا برای یافتن جایگزینی برای حماس در غزه اشاره کرد و گفت: بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین؛ اعزام نیروهای بین‌المللی مشابه شرایطی که قبل از اشغال غزه در سال ۱۹۶۷ وجود داشت و اداره آن از سوی مصر تحت نام جدید یعنی قیمومیت از خیالات خام آمریکا و اروپا است.

جلالی با بیان اینکه آمریکا و اروپا نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند، تصریح کرد: اروپا و آمریکا بدانند که بحول و قوه الهی آن خواهد شد که مردم غزه می‌خواهند و آن فلسطین آزاد با پایتختی قدس شریف است، ان‌شاءالله.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.