تغییر روش آبیاری در 1500 هکتار از اراضی زیر کشت محصولات بهاره در میاندوآب
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۲
شناسه : 283017
4

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: روش های کاهش مصرف آب مانند آبیاری تی تیپ در یک هزار و 500 هکتار محصولات بهاره در این شهرستان اجرایی شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه همایش روز مزرعه چغندرقند که با حضور کشاورزان و محققان استانی و کشوری در ایستگاه تحقیقات کشاورزی میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: چغندرقند یکی از محصولات استراتژیک و از سوی دیگر از محصولات آب بر است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر روش آبیاری در راستای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه، افزود: سیاست های احیای دریاچه ارومیه و محدودیت های آبی سبب شده تا برنامه ریزی برای کاهش مصرف آب در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: تغییر روش های آبیاری و استفاده از سیستم های نوین مانند آبیاری تی تیپ در این زمینه یکی از برنامه های مهم این سازمان است که از سال های گذشته شروع شده است.

دیانتی با اشاره به اینکه در شهرستان میاندوآب سه هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت چغندرقند داریم، تصریح کرد: روش های کاهش مصرف آب مانند آبیاری تی تیپ در یک هزار و 500 هکتار محصولات بهاره و کشت با آرایش 60-40 برای نخستین بار از جمله روش هایی هستند که برای کاهش مصرف آب مورد استفاده قرار گرفته اند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با اجرای این روش ها که نتیجه تحقیقات و تلاش های محققان و کارشناسان بخش کشاورزی است، در حدود 60 درصد در مصرف آب، صرفه جویی انجام می گیرد.

وی هم چنین کاهش هزینه ها، عدم رشد علف های هرز، عم انتقال آفات، افزایش تولید، اجرای آسان و سهولت استفاده را از جمله مزایای سیستم آبیاری تیپی یا نواری عنوان کرد و از کشاورزان خواست تا برای مشاوره فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در استفاده از سیستم های نوین آبیاری به ویژه در آبیاری ردیفی به این سازمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.