تغییر الگوی آبیاری در 4 هزار هکتار از اراضی میاندوآب/ اقتصاد مقاومتی را می توان در بخش کشاورزی عملی کرد
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
شناسه : 270607
12

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار میاندوآب گفت: بخش کشاورزی، مهم ترین فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در میاندوآب است و از این فرصت می توان برای اشتغال زایی نیز استفاده کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، فرهاد جودی، امروز در آئین افتتاح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی میاندوآب در سخنانی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: نزدیک به یک میلیون تن از تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی در میاندوآب تولید می شود و این شهرستان رتبه دوم استانی را در این زمینه دارا می باشد.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار میاندوآب با بیان اینکه از ظرفیت بخش کشاورزی می توانیم برای اشتغال زایی استفاده کنیم، گفت: تولید یک میلیون تن انواع محصولات دامی و کشاورزی نشان از ظرفیت عظیم بخش کشاورزی در این شهرستان دارد که با استفاده از بسته های حمایتی می توان از آن بهره برد.

وی بخش کشاورزی را مهم ترین فرصت برای تحقق شعار سال در میاندوآب عنوان کرد و افزود: اشتغال تنها پشت میز نشینی نیست و با استفاده از فرصت بخش کشاورزی می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

جودی با بیان اینکه باید آموزش فنی و حرفه ای را در  این زمینه دخیل کنیم، تصریح کرد: باید متناسب با نیازها مراکز فنی و حرفه ای شهرستان را دخیل کنیم.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار میاندوآب هم چنین با تاکید بر رعایت اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: مصرف آب باید مدیریت شود و کارهای ترویجی را در اولویت قرار داده و به سمت ترویج کشت محصولات کم آب بر برویم.

وی به تغییر الگوی آبیاری در 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب اشاره و اظهار کرد: در راستای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه و تغییر روش آبیاری در این زمینه گام های اساسی برداشته شده است که تغییر الگوی آبیاری در چهار هزار هکتار از اراضی خرده مالکی از آن جمله است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.