تعلیم و تربیت بزرگترین وظیفه معلمان است/ معلمان نباید مجبور به داشتن شغل دوم باشند
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۳۸
شناسه : 296348
7
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: تعلیم و تربیت بزرگترین وظیفه ای است که بر عهده معلمان گذاشته شده و معلمان نباید دغدغه درآمد داشته و دنبال شغل دوم باشند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امام جمعه میاندوآب امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بستر شبکه دانش آموزی شاد، در سخنانی با اشاره به اهمیت مقام و رسالت معلمی بر لزوم رسیدگی به مشکلات این قشر اشاره و اظهار کرد: علم، دانایی و آموزش در آرامش امکان‌پذیر است اگر دانش آموز و معلم آرامش نداشته باشد نتیجه کافی و لازم را نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه اگر آرامش معلم از بین برود در آن صورت وی آنچنان که باید دغدغه تعلیم و تربیت نخواهد داشت، گفت: معلمان نباید دغدغه درآمد داشته و دنبال شغل دوم باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت وظیفه و رسالت مهمی است که خداوند برعهده پیامبر اکرم(ص) گذاشت، افزود: معلمی نیز شغل انبیاست چون رسالتشان تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت بزرگترین وظیفه است که بر عهده معلمان است، افزود:پیامبر گرامی اسلام می فرمایند که معلم شایسته چند ویژگی دارد که عبارتنداز اینکه متربی و دانش آموز را از جهل به علم برساند، دانش آموز را از چاپلوسی به سمت اقتدار ببرد و دانش آموز را از کبر و غرور به سمت تواضع و فروتنی سو

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید خودباوری داشته باشند، گفت: دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند  و اگر می خواهند در آینده تاثیرگذار باشند باید تلاش کرده و از سستی و تنبلی خودداری کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دانش آموزان بسیاری از فرصت کرونا استفاده کردند و قدم هایی رو به جلو برداشتند، تصریح کرد: تعلیم، تزکیه و ورزش وظیفه امروز دانش آموزان است و باید مدرسه و مسجد و ورزشگاه‌ها را به هم وصل کنیم تا همگام پیش روند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.