تعداد نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس مشخص شد
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
شناسه : 316608
4
هادی طحان نظیف اعلام کرد: پس از ۳ ماه بررسی، در مجموع صلاحیت بیش از ۱۵ هزار ۲۰۰ نفر از واجدین صلاحیت مورد تایید قرار گرفت.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری سیاسی تحلیلی «زرین خبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: پس از ۳ ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان، امشب مهلت بررسی صلاحیت‌ها داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

وی گفت: در مجموع صلاحیت بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از واجدین صلاحیت مورد تایید قرار گرفت و بر این اساس حدود ۷۵ درصد از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس به تأیید صلاحیت رسیدند که نصاب قابل توجه در برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون سابقه نداشته است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: اسامی نهایی افراد تایید صلاحیت شده را تا پایان امشب به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و فردا نیز وزارت کشور به داوطلبان اعلام نهایی خواهد داشت.

به گفته طحان نظیف پس از اعلام وزارت کشور، داوطلبان می‌توانند نماینده‌های خود در شعب اخذ رای را در سامانه داوطلب ثبت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس قانون انتخابات، این اعلام، اعلام نهایی است و دیگر تغییری نسبت به اسامی افراد تایید صلاحیت شده نخواهیم داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.