تصرف ذهن و افکار، سناریوی دشمن در جنگ شناختی است/ ایام فاطمیه، ایام تبیین مکتب فاطمی است
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
شناسه : 304275
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت:دشمن در جنگ شناختی تلاش می‌کند با گروگان‌گیری فکر مردم و مدیریت فکر آنها، حوزه آگاهی آنها را مختل نماید و آنها را به سمت و سوی مطلوب خود سوق دهد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با عرض تسلیت ایام سوگواری فاطمیه، اظهار کرد: ایام فاطمیه ایام تبیین فاطمی است و هیئت های عزاداری باید اقدام به تعظیم این ایام کنند.

امام جمعه چهاربرج به ولادت حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و افزود: این پیغمبر بزرگ الهی، همه دوران حضور در میان مردم را با مجاهدت گذرانید تا بتواند در مقابل ظلم و تعدّی و فساد و کسانی که با تکیه به زر و زور، ملتها را به زنجیر کشیده بودند و آنها را به جهنّم دنیا و آخرت میکشاندند، ایستادگی کند و پیروان حضرت مسیح نیز باید به او تأسّی کنند ولی امروز متاسفانه بسیاری از کسانی که دم از پیروی از حضرت مسیح میزنند، راهی غیر از راه حضرت مسیح می روند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ شناختی از دین مسیحیت یک دین بی خاصیت ساخته اند، گفت: جنگ شناختی جنگی است که در آن، شناخت انسان‌ها به وقایع پیرامون خود مورد هدف قرار می‌گیرد و دشمن نیز با استفاده از جنگ شناختی به مقدسات و اعتقادات حمله می کند.

جلالی تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی تلاش می‌کند با گروگان‌گیری فکر مردم و مدیریت فکر آنها، حوزه آگاهی آنها را مختل نماید و آنها را به سمت و سوی مطلوب خود سوق دهد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه در این نبرد پیچیده، ذهن انسان اصلی‌ترین میدان نبرد است، افزود: در این میدان از تیر، تفنگ، تانک و موشک و… خبری نیست و خبر، تحلیل، گزارش و… مانند فشنگ و ترکش عمل می‌کند. در این عرصه روی بار معنایی هر کلمه که با اعصاب و روان و مغز حریف سروکار دارد، کار می‌کنند و از این رو در اتاق‌جنگ‌های شناختی، آنچه مطرح است، طراحی پیام و اثرگذاری آن در حوزه سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی است که حرف اول را می‌زند.

وی گفت: جنگ‌های شناختی و ادراکی، نوعی سراب‌نمایی است و عمدتا وقتی بروز و ظهور می‌یابد که دشمن در جنگ سخت و نیمه‌سخت نتواند غالب شود.

جلالی با بیان اینکه جنگ شناختی یعنی آن طوری ادراک و فکر و محاسبه کنیم که دشمن می‌خواهد، افزود: جنگ شناختی یعنی آن چیزی را باور کنیم که دشمن می‌خواهد، آن طوری تصمیم بگیریم و رفتار کنیم که دشمن می‌خواهد.

امام جمعه چهاربرج با اشاره اینکه جنگ شناختی در صدر تاریخ اسلام نیز وجود داشته است، تصریح کرد: وقتی به تاریخ اسلام نگاه می‌کنیم می‌بینیم بسیاری از اتفاقات مبتنی بر همین ایجاد تغییر در حوزه شناختی و ادراکی بوده است.

وی گفت:با جنگ شناختی بود که مولی الموحدین علی (ع) را بی نماز معرفی کرده و مردم اهل شام را به جنگ ایشان می فرستد یا در جنگ صفین، جوانی شامی از لشکر معاویه به سمت سپاه امام حمله می‌کند و رجز می خواند و یا در جنگ صفین نیز این موضوع را مشاهده می کنیم.

جلالی به واقعه عاشورا و جنگ شناختی در آن نیز اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف نماز خواندن سیدالشهداء (ع) در ظهر عاشورا با آن کیفیتی که در مقاتل نقل شده است نیز باطل‌سازی جنگ شناختی دشمن بود.

وی به نقش خواص جامعه در جنگ شناختی اشاره و با بیان اینکه جنگ شناختی خواص جامعه باعث انحراف جامعه می شود، افزود: در جریان های رسانه‌ای اخیر، تمدن غرب با وارونه‌نمایی حقایق مسلّم و بدیهی، افکار جامعه جهانی را به نفع منافع و مطامع خود مهندسی می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.