ترویج زکات، نیاز به فرهنگ سازی و اجتماع سازی دارد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۴۳
شناسه : 273992
4

امام جمعه چهاربرج گفت: همه ما وظیفه داریم تا در راستای ترویج و فرهنگ سازی زکات گام برداشته و در این زمینه به اجتماع سازی موضوع نیاز داریم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام جعفر آذرپندار امروز در جلسه شورای زکات شهرستان میاندوآب با اشاره به اهمیت فریضه زکات، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم تا در راستای ترویج این فریضه الهی و فرهنگ سازی زکات در بخش آموزشی و عملی گام برداریم.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه در قرآن کریم در بیش از 30 آیه به اهمیت فریضه زکات اشاره شده است، افزود: زکات هم بهزیستی است  و هم بهسازی و باید در راستای ترویج آن در جامعه بکوشیم.

وی به فلسفه زکات در جامعه اسلامی و حل مشکلات اشاره کرد و گفت: بخشی از فرهنگ سازی در فریضه زکات، نیاز به همت مسئولان دارد که باید در این زمینه تلاش کنند.

آذرپندار با تاکید بر اینکه در فریضه زکات به اجتماع سازی بحث نیاز داریم، تصریح کرد: اکنون کارهای خوبی   انجام شده است و باید کارها عمیق تر و یکپارچه تر انجام گرفته و از پراکنده کاری جلوگیری شود.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز فریضه زکات را در کتاب های درسی آورده و در کنار آن مدرسه و دانشگاه نیز به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: آموزه ها و یافته های قسمت آموزشی نیز به عملی و اجرایی انتقال یابد تا در راستای فریضه زکات گام های خوبی برداریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.