ترویج بدحجابی از مولفه های نفوذ فرهنگ غربی در میان خانواده ها/ لزوم پرهیز از تساهل و تسامح در مقابله با بد حجابی
۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۳۴
شناسه : 263260
10

‌امروزه شبکه های اجتماعی در کنار شبکه های ماهواره ای علاوه بر ترویج بدپوششی، اختلاط و روابط با نامحرم، لاابالی گری و خیانت را به صورت نرم به پیش برده و با بروز و ظهور انواع کانال ها و گروه های مجازی، اهداف جنگ نرم دشمنان را به پیش برده اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، حجاب و عفاف از عوامل اصلی سلامت جامعه بوده و از سویی نیز یک دستور دینی هستند، که با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند و نبود آنها سبب به وجود آمدن مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه می شود.
حجاب موضوعی است  که نه فقیر می شناسد و نه غنی، و نه زن و مرد! نه سن و سال می شناسد و نه دیدگاه و نگرش!

اسلام بایدها و نبایدهای بسیاری دارد که هم برای زنان و هم برای مردان تعیین کرده است و در بعد زندگی فردی و اجتماعی نیز یکی از این بایدهای دین اسلام، رعایت عفاف و حجاب است که به کرات در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

فارغ از آثار فردی و اجتماعی حجاب، دشمن بعد از عدم موفقیت و دست یابی به اهداف خود در جنگ سخت و نبرد نظامی، رو به جنگ نرم آورد و در این راه نیز آرام، آرام اهداف خود را پیش می برد که یکی از این پروژه ها و اهداف دشمنان که از آن به عنوان جنگ نرم یاد می شود، بروز پدیده هایی مانند بدحجابی و بی حجابی است كه فقط براي افراد بي‌حجاب مشكل ايجاد نمي كند و آسيب‌هايي ناشی از آن تمام اعضاي جامعه در بر مي‌گيرد.

متاسفانه امروز که در خیابان ها قدم می زنیم، زنان و مردانی را می بینیم که نه می توان نام بی حجاب بر آنها نهاد و نه می شود تعریفی از حجاب آنها کرد و این همان هدف دشمن است که بی حجابی و بدحجابی رفته رفته به امری عادی تبدیل شود.

عرضه مانتوهایی که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی- اسلامی ندارند، ظهور و بروز روزانه انواع مد در جامعه و تبلیغات گسترده مدها و لباس‌های مخالف شرع اسلامی در فضای مجازی همراه با آرایش‌های تند که هیچ همخوانی با حجاب حداقلی ندارند، جای بسی تامل دارد که متاسفانه با گرم تر شدن هوا نیز بیشتر بروز می کنند.

یادم می آید در یکی از جلسات که صحبت به بدحجابی و بی حجابی رسید، یکی از افراد حاضر گفت ما هیچ بی حجابی نداشتیم و تنها یک مورد بود که به وی تذکر دادیم؟! که آیا به نظرتان با این تفکر می شود به مقابله با بدحجابی پرداخت؟!

از سوی دیگر آیا به نظرتان بهتر است مسئولان دخیل در امر حجاب و عفاف، نگاهی دقیق و ژرف که چه عرض کنم، حتی یک نگاه سطحی به شرایط جامعه و البته ویترین مغازه ها بیندازند و متوجه شوند که دغدغه حجاب و عفاف دیگر نه تنها در پیاده روها و خیابان ها نیست بلکه این دغدغه را باید در فروشگاه ها و ویترین های مغایر با فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه جستجو کرد.

گسترش روز به روز محصولات و الگوهای غربی که مغایر با موازین اسلامی بوده و مطابق با مدهای غربی هستند و بالطبع نیز با قیمت های نسبتا کمتری به محصولات دیگر عرضه می شوند، و تبلیغات گسترده این محصولات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از جمله ابزارآلات دشمنان برای از بین بردن فرهنگ حجاب و عفاف است که نباید از آن غفلت کرد.

در این میان، ‌امروزه شبکه های اجتماعی در کنار شبکه های ماهواره ای علاوه بر ترویج بدپوششی، اختلاط و روابط با نامحرم، لاابالی گری و خیانت را به صورت نرم به پیش برده و با بروز و ظهور انواع کانال ها و گروه های مجازی، اهداف جنگ نرم دشمنان را به پیش برده اند.

حال با این اوصاف، توقع زیادی نیست که در یک جامعه اسلامی مسئولان و مردم برای احیای امر الهی درباره عفاف و حجاب پیش از پیش دغدغه‌مند بوده و به اشاعه این فرهنگ در جامعه سرعت بیشتری ببخشند.

باید به دنبال چاره بود، چاره ای که مانعی بزرگ در مقابل این شیب ملایم ترویج بی حجابی دشمنان باشد چرا که اگر در مقابل این روند کنونی با دید تسامح و تساهل به نگریسته شود، معلوم نیست که در آینده ای در انتظار حجاب در جامعه ما خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.