تخم مرغ هایی به ارزش یک گوهر/ تخم مرغ هم از سبد مصرف خانوارهای میاندوآبی پرکشید
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
شناسه : 269571
4

از چند روز گذشته قیمت تخم مرغ در میاندوآب با افزایش همراه بوده و به بیش از هشت هزار تومان رسیده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در حالی که در آستانه شب یلدا قرار داریم، قیمت تخم مرغ با افزایش قابل توجهی روبرو شده و همین امر مردم و برخی از اقشار جامعه از جمله شیرینی پزان و قنادان را با مشکل مواجه ساخته است.

و از سوی دیگر با آغاز فصل سرما و افزایش تقاضا، تخم مرغ، ساز ناکوک با سبد کالایی خانواده ها زده و با آن غریبگی می کند و سهم آن در سبد کالایی خانواده ها به دلیل افزایش قیمت در این ایام کمتر شده است.

در یکی دو ماه گذشته قیمت مرغ به طور متوسط شش هزار تومان و در ثبات نسبی بود ولی این ثبات قیمت در تخم مرغ اینگونه نبوده و با افزایش قابل توجهی همراه بوده و از حدود شش هزار تومان به هشت هزار و 500 تومان رسیده است.

در همین حال گزارش میدانی خبرنگار زرین خبر نیز حاکی از آن است که قیمت مرغ  در یکی دو هفته گذشته از 5600 تا 6200 تومان و قیمت تخم مرغ نیز از هشت هزار تا هشت هزار و 500 تومان در بازار متغیر بوده و همین امر سبب شده تا تمایل مردم برای خرید تخم مرغ کاهش یابد.

اما از سوی دیگر برخی فروشندگان و فعالان بازار افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در این ایام را طبیعی دانسته و می گویند؛ طبیعی است که در آستانه مناسبت ها و ایام خاص شاهد افزایش قیمت ها باشیم.

برخی معتقدند که دلیل خاصی برای گرانی تخم‌مرغ وجود ندارد و مثل همیشه افزایش تقاضا موجب این امر شده است.

همچنین سعید یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان از افزایش قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به 7 هزار و 800 تومان خبر داده و اظهار کرد: افزایش تقاضا و معدوم سازی مرغ های تخم گذار به دلیل شیوع بیماری از عوامل افزایش قیمت تخم مرغ است.

بهرحال باید منتظر بود و دید که چه زمانی قیمت تخم مرغ قصد پایین آمدن از روی منحنی صعود را دارد و یا خیر این صعود تا کجا ادامه خواهد داشت، فعلا که تنها باید صبر کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.