تحریم های آمریکا علیه ایران، موضوع جدیدی نیست/ واکنش مناسب به وضع تحریم ها و نقض برجام داده شود
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
شناسه : 263825
7

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار رهبری، مردم و افکار عمومی این است که بهترین عکس العمل را در برابر تحریم های آمریکا نشان دهند.

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، منافع آمریکا در کشور ما به خطر افتاد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، آمریکا شروع به وضع تحریم ها کرد و حتی اموال ملت ابران را در بانک های خود بلوکه کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله تحریم های آمریکا علیه ایران، موضوع جدیدی نیست، افزود: آنها بعد از شروع مسئله هسته ای هم تحریم های جدید وضع کردند و این تحریم ها را هم به سازمان ملل برده و قطعنامه هایی را علیه ایران صادر و به قول خودشان با تحریم های فلج کننده مواجه کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر تحریم ها ایستاده و آنها را بی اثر کرده اند، گفت: در دولت یازدهم هم مذاکره و موضوع برجام بوجود آمد که قبل از مذاکره رهبر معظم انقلاب بر لزوم هوشیاری تیم مذاکره کننده در برابر طرف مقابل تاکید کردند.

دیرباز تصریح کرد: بعد از برجام، مواردی پیش آمد که نشان داد دقت لازم نبوده و باید بیشتر دقت می شد و به هر حال برجام از ناحیه ایران، اجرایی شد ولی متاسفانه از ناحیه طرف مقابل روز به روز شاهد تحریم های جدید هستیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما می توانیم بین تحریم های 5+1 و تحریم های خود آمریکا تفکیک قائل بشویم که این تحریم های جدید آمریکا نشان دهنده خوی استکباری و صهیونیستی آنهاست.

وی گفت: مسئولان دیپلماسی کشور اظهار کرده اند این تحریم ها با روح و متن برجام در تعارض بوده و کمیته ای را تشکیل داده اند که این موارد را بررسی بکنند.

دیرباز تصریح کرد: انتظار داریم که اگر احساس بشود و در افکار عمومی نیز اینگونه است در مواردی که روح و متن برجام نقض شده، کمیته که تشکیل شده برای تصمیم لازم برای مقابله به مثل را بگیرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه “هیهات من الذله” شعار و آرمان ملت ما به تاسی از فرهنگ عاشوراست، افزود: ما طرفدار عزت هستیم و زیر باز ذلت نمی رویم و اگر تحریم ها بخواهد عزت ما را مخدوش بکند، مورد قبول ملت ایران نخواهد بود.

وی با تاکید بر تبعیت دستگاه دیپلماسی از دستورات و منویات مقام معظم رهبری و دقت و هوشیاری در مقابل دشمنان، اظهار کرد: دستورات رهبر معظم انقلاب به عنوان باید در سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد و اطاعت این دستورات شرعی و واجب الاطاعه است.

دیرباز تصریح کرد: اگر در برجام مواردی بود که نشان از عدم دقت کافی داشت، اکنون باید به دقت موارد نقض را مشخص و بر طبق آنچه که در مورد عکس العمل در قطعنامه پیش بینی شده، عمل کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: برجام برای ما موضوعیت ندارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، اگر آنها برجام را زیر پا بگذارند، ما آن را آتش می زنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این تحریم های جدید نشان دهنده خباثت آمریکا و دشمنی آنها با اسلام و قرآن است، گفت: انتظار رهبری، مردم و افکار عمومی این است که بهترین عکس العمل را در برابر این تحریم ها نشان دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.