تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین و علما، آفت انقلاب است/ لزوم صله رحم، احترام و تکریم پدر و مادر در جامعه/ ماه رجب مقدمه ای برای تربیت انسان است
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
شناسه : 273016
4

امام جمعه موقت میاندوآب گفت: بزرگترین آفت برای مسئولین و روحانیت در نظام و حکومت اسلامی، تجمل گرایی و زندگی اشرافی است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام مهدی بایرامی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: بزرگترین آفت برای مسئولین و روحانیت، تجمل گرایی و زندگی اشرافی است.

امام جمعه موقت میاندوآب با تاکید بر اینکه زندگی مسئولان در نظام اسلامی باید الگو گرفته از زندگی ائمه اطهار(ع) و زندگی امیرمومنان(ع) باشد، افزود: زندگی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نمونه امروزی ساده زیستی و برگرفته از زندگی ائمه اطهار(ع) است که باید مورد توجه مسئولان و علما باشد.

وی با بیان اینکه اشرافی گری و تجمل گرایی یک آفت برای علما و مسئولان است، گفت: مسئول در نظام اسلامی  باید خود را نوکر مردم بداند و از تجمل گرایی و اشرافی گری دوری کند و اگر غیر از این باشد بداند که به اسلام و مسلمین خیانت می کند.

بایرامی تصریح کرد: مردم برای مقابله تجمل گرایی و اشرافی گری با طاغوت مبارزه و انقلاب کردند و فرق نظام اسلامی با طاغوت نیز در این است که در نظام اسلامی، مسئولین خادم و نوکر مردم هستند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به فرارسیدن سال نو و با تاکید بر اینکه عید بهانه ای برای صله ارحام است، افزود: ایام نوروز، ایام صله رحم است که در اسلام نیز بر آن تاکید فراوان شده و باید از این فرصت نوروز برای صله رحم و دیدار با اقوام به ویژه پدر و مادر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه خدمت به پدر و مادر توفیق بزرگی است و در آیات و احادیث نیز بر آن تاکید شده است و همه باید به آن توجه داشته باشیم، گفت: کمک به فقرا، دید و بازدید با اقوام، اخلاق نیکو و احترام بزرگترها به ویژه پدر و مادر را داشتن از جمله رسوماتی است که باید بویژه در ایام نوروز آن توجه کنیم.

بایرامی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی ما اسلامی و مطابق با تعالیم دین باشد، تصریح کرد: در برخی مواقع آداب و رسوم غربی در میان برخی افراد دیده می شود که نباید اینگونه باشد و باید سبک زندگی غربی و آداب و رسوم غربی را از زندگی خود کنار بزنیم.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه روز اول سال جدید مصادف با شهادت امام هادی(ع) است، اظهار کرد: شادی به معنای این نیست که انسان مرتکب گناه شود بلکه باید حرمت ها را نگه داشته و شادی ما مانند شادی ائمه اطهار(ع) باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب و فضائل این ماه، افزود: در روایات از ائمه معصومین(ع) بر فضیلت این ماه تاکید فراوان شده است و ماه رجب مقدمه برای ماه شعبان و شعبان نیز مقدمه برای رمضان و این سه ماه مبارک مقدمه برای تربیت انسان است.

بایرامی با بیان اینکه نمازهای مستحبی از فضیلت بسیاری برخوردار هستند و نمازهای وارده در ماه مبارک رمضان نیز اینگونه هستند، افزود: هر شب از ماه مبارک رجب نماز مخصوصی دارد که در مفاتیح الجنان به آن اشاره شده است.

خطیب موقت نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید با نماز و روزه برای تقرب به خداوند تبارک وتعالی استفاده کرد، گفت: در مورد فضیلت روزه و نماز در ماه رجب روایات و احادیث بسیاری وارد شده است و مومنان باید از فرصت این ماه به بهترین نحو استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب اظهار کرد: همه اعمال باید به خاطر خدا باشد تا به سعادت واقعی برسیم و همه اینها با نماز حاصل می شود.

وی با اشاره به نقش علامه مجلسی در تشیع اشاره و وی را افتخار شیعه معرفی و تصریح کرد: شیعه مدیون علامه مجلسی است و بحارالانوار از جمله یادگاران تشیع است که شیعه را زنده نگه داشته است.

بایرامی با بیان اینکه درک لذت ارتباط با خدا، راه سعادت انسان است، اظهار کرد: اگر انسان لذت ارتباط با خدا را درک کند، دیگر هیچ لذتی بالاتر از آن نخواهد بود.

امام جمعه موقت میاندوآب افزود: اگر این خصلت در انسان باشد دیگر در آن موقع  ولخرجی و چشم و هم چشمی در او نخواهد بود و در آن صورت است که دیگر توجه به مادیات در نزد او مهم نخواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.