بیش از ۸۰۰ تن بذر گواهی شده و مادری گندم در میاندوآب توزیع شد
۰۳ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۵
شناسه : 301126
5
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب : معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  نزدیک به ۸۰۰ تن بذر گواهی شده و مادری در بین زارعین توزیع شده است.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: از ابتدای امسال در راستای تغذیه بهینه محصول گندم، دو هزار و ۸۲۷ تن کود شیمیایی ازته، ۲۲۴ تن کود پتاسه، ۱۷۱ تن کود فسفاته، ۲۵۰ کیلوگرم کود ریزمغذی ماکروی کامل( NPk) و ۱۰۰ لیتر هیومیک اسید بارور۲ (PK)  در بین گندمکاران شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: جهاد کشاورزی میاندوآب به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح هر سال اقدام به توزیع بذر گواهی شده و مادری در بین زارعین کرده و در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز، نزدیک به ۸۰۰ تن بذر گواهی شده و مادری در بین زارعین توزیع شده است.

وی گفت: این بذر شامل ۷۴۰ تن بذر گندم، ۱۵ تن جو، ۵ تن چغندرقند، ۳۰ تن ذرت، ۴.۵ تن یونجه، ۲.۵ تن نباتات علوفه ای کم آب بر، ۷۵۶ کیلوگرم کلزا و ۲ تن بذور سبزیجات و سایر محصولات زراعی بوده که تهیه و در بین زارعین توزیع شده است.

دیانتی تصریح کرد: امسال در ۱۶۶ هکتار از مزارع شهرستان میاندوآب بذر گندم مادری و در ۲۱ هکتار نیز بذر گندم پرورشی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز ۱۵ هزار و ۴۴۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود بالغ بر ۷۵ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول تولید شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.