بیش از ۲ میلیارد ریال زکات فطریه در میاندوآب جمع‌آوری شد
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 318639
2
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب:  رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب از جمع‌آوری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات فطریه در روز عید سعید فطر خبر داد.
پ
پ

سرمست چوپان نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات فطریه در روز عید سعید فطر در میاندوآب جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب افزود: این مقدار زکات فطریه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در میاندوآب، چهاربرج و باروق و مراکز نیکوکاری جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در روز عید سعید فطر در مصلی امام خمینی (ره) میاندوآب و شهرهای چهاربرج و باروق، گفت: پایگاه‎های جمع‎آوری زکات فطریه در روز عید سعید فطر، با استقرار در مصلی و مساجد؛ زکات فطریه و کفاره مردم متدین و نوع‌دوست را جمع‌آوری کردند.

یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطریه است.

میزان فطریه معادل مبلغ سه کیلوگرم قوت غالب (غذای روزمره) مورداستفاده افراد است که می‌تواند گندم، برنج، ذرت، کشمش، خرما و مانند آن باشد؛ معمولاً در زمان حاضر، گندم و برنج مهم‌ترین قوت غالب است و افراد باید برای هر نفر سه کیلوگرم گندم یا برنج یا معادل نقدی آن را به‌عنوان زکات فطریه پرداخت کنند.

وقت پرداخت زکات فطریه از شب عید است تا ظهر روز عید و به نظر رهبر معظم انقلاب و برخی فقهای دیگر بنا بر احتیاط باید قبل از نماز عید زکات فطریه را بپردازند. اگر کسی برایش این امکان وجود نداشت، یعنی دسترسی نداشت یا امکان پرداختن نبود لااقل جدا کند و کنار بگذارد تا بعداً ادا کند.

مبلغ زکات فطریه امسال به قیمت گندم برای هر نفر، ۶۵ هزار تومان و به قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

همه ساله در میاندوآب در روز عید سعید فطر پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در مصلی امام خمینی (ره) و مساجدی که نماز عید فطر در آنها اقامه می‌شود، اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه می‌نماید.

انتهای خبر/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.