بیش از ۲۵۰ هزار اصله نهال در میاندوآب غرس می‌شود
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 316983
1
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: ۲۵۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری در این شهرستان در گونه‌های مختلف با مشارکت مسئولان و ادارات غرس می‌شود.
پ
پ

صمد باقری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی، برنامه‌های مختلف با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف در این شهرستان با شعار «با مشارکت مردم برای مردم» اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: امسال نزدیک به ۲۵۰ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف و در بخش‌ها و مناطق مختلف میاندوآب با مشارکت مسئولان، ادارات، دهیاری‌ها و نهادهای مردم‌نهاد غرس می‌شود.

وی افزود: ۲۰۰ هزار اصله از این نهال‌ها از نوع صنوبر و در قالب زارعت چوب و ۵۰ هزار اصله نهال نیز در گونه‌های مختلف مانند سرو، کاج و غیره هستند که در سطح شهرستان غرس می‌شوند.

وی افزود: این نهال‌ها در راستای اجرای نهضت توسعه و افزایش فضای سبز، به‌صورت رایگان در نقاط مختلف شهری و روستایی میاندوآب و بر اساس برنامه زمان‌بندی در هفته منابع طبیعی کاشته می‌شوند.

باقری تصریح کرد: منابع طبیعی نیازمند توجه همگانی بوده و لازم است تا همگان در راستای حفظ منابع طبیعی گام بردارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب با تأکید بر اینکه طبیعت یکی از عناصر مهم در زندگی انسان‌ها است، اظهار کرد: آب‌وخاک دو عنصر مهم در زندگی انسان و تمام موجودات زنده است که با حفظ پوشش گیاهی طبیعی می‌توان پایداری آنها را تداوم بخشید.

وی هم چنین با اشاره به اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال، تصریح کرد: این طرح در شهرستان میاندوآب نیز از ۸ اسفندماه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری شهرداری و بسیج سازندگی در پارک جنگلی آغاز شده و مرحله دوم نیز به مناسبت گرامیداشت ۱۵ اسفندماه «روز درختکاری» در مسیر جاده تالاب نوروزلو با همکاری امور آب اجرا می‌شود.

بر اساس تفاهم‌نامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با سازمان بسیج سازندگی، بخش قابل‌توجهی از طرح کاشت یک میلیارد درخت را بسیجیان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.