بیش از ۲۰ درصد از نهال کشور در میاندوآب تولید می شود
۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۵
شناسه : 302299
5
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از ۲۰ درصد از نهال تولیدی در کشور در میاندوآب تولید و سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد، از این محل، عاید نهالکاران شهرستان می شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه میاندوآب یکی از مهم ترین قطب‌های تولید نهال در کشور است، اظهار کرد: سالیانه بیش از ۱۰ تا ۱۲ میلیون اصله نهال در میاندوآب تولیدمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بیش از ۲۰ درصد از نهال تولیدی در کشور در میاندوآب تولید و سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد، از این محل، عاید نهالکاران شهرستان می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به نهالستان ها اختصاص یافته و تولید نهال در این شهرستان برای ۱۷۶ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم، زمینه اشتغال فراهم آورده است.

دیانتی تصریح کرد: نهال های درختان مثمره تولیدی در این شهرستان بیشتر شامل هسته دارها مانند هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو و آلبالو ، دانه دارها مانند سیب، گلابی و به و دانه خشک ها شامل گردو و بادام ، انگو، گل محمدی و درختان غیر مثمره شامل: صنوبر، بید و چنار است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: نهال‌های تولیدی در این شهرستان به تمامی نقاط کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می شود که وجود تقاضای بالا برای نهال تولیدی در شهرستان، حاکی از کیفیت بالای محصول تولیدی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.