بیش از ۲۰۵ هزار نفر در میاندوآب تحت پوشش بیمه سلامت هستند
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۲۴
شناسه : 297020
9
رئیس اداره بیمه سلامت میاندوآب : رئیس اداره بیمه سلامت میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب 205 هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، همگانی، روستایی و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، یعقوب مرادی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب، اظهار کرد:  در شهرستان میاندوآب ۲۰۵ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، همگانی، روستایی و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رئیس اداره بیمه سلامت میاندوآب افزود: از این تعداد ۱۲۷ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۶۰ هزار نفر بیمه همگانی، ۱۵ هزار نفر کارکنان دولت و ۵۱۱ نفر بیمه ایرانیان، بقیه سایر اقشار شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و… هستند.

وی گفت: هم اکنون ۴۳ پزشک عمومی و متخصص، ۲۲ داروخانه، پنج آزمایشگاه خصوصی، چهار رادیولوژی و سونوگرافی، سه فیزیوتراپی و چهار درمانگاه خصوصی و نیمه دولتی و بیمارستان ها طرف قرارداد ما در شهرستان میاندوآب هستند.

رئیس اداره بیمه سلامت میاندوآب تصریح کرد: هم اکنون بیمه سلامت ۹۰ درصد خدمات بستری  را ارائه داده و ۱۰ درصد باقی مانده برای بیمه شده است و در خدمات سرپایی نیز ۷۰ درصد بیمه تعهد دارد و ۳۰ درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، افزود: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد نسخه نویسی ها الکترونیکی بوده و نسخه کاغذی حذف شده است که در این زمینه میاندوآب بالاترین آمار را دارد.

مرادی به اجرای طرح پزشک خانواده نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز هم اکنون ۱۴ نفز پزشک اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.